اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛

صنایع فرهنگی خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد

صنایع فرهنگی خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: عرصه صنایع فرهنگی سهل ترین مسیر برای پس گرفتن ابتکار عمل در سبک زندگی است که می تواند با محوریت شخصیت ها، تاریخ و طراحی کاراکترها محور یک اقتصاد سبز در استان خراسان جنوبی باشد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، سید مجید امامی امروز ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان قرارگاه فرهنگی در هر استان، نیازمند مرکزی فرهنگی -راهبردی است، بیان کرد: نظام فرهنگی جامعه، متولی کنترل بحران ها و نجات خانواده بوده که می طلبد مورد توجه ویژه متولیان امر فرهنگ قرار گیرد. 

وی ادامه داد: در شرایطی هستیم که گفتمان فردگرایانه یا ناظر به رفتار کفایت ندارد؛ اما اگر نجات خانواده، صیانت از حریم اجتماعی و جنسی خانواده را برای والدین، اولیا دانشگاه و اصحاب رسانه مسئله کنیم، از ظرفیت رای قاطع مردم بهره مند خواهیم شد.  

وی با بیان اینکه امروز گفتمان خانواده، گفتمان محوری در نظام فرهنگی کشور محسوب می شود، اظهار کرد: اگر حرکت های فرهنگی را از خانواده آغاز کنیم هم در مورد ارزش بنیادین حجاب و هم در حوزه عفت و صیانت از خانواده میوه چینی خواهیم کرد.

امامی با ابراز خرسندی از عملکرد شش ماهه اخیر  شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی، بیان کرد: عملکرد یک ساله و به ویژه شش ماهه شورای فرهنگ عمومی استان نشان می دهد مسئولان اعم از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این امر را مسئله ای مهم برای خود می دانند.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه پیشنهاد می کنیم علاوه بر اولویت های شورای فرهنگ عمومی به اولویت های استانی پرداخته شود، اظهار کرد: رویدادهای مشارکت آفرین و نشاط آفرین و استفاده از ظرفیت زیست بوم های مختلف، نشاط را به جامعه بر می‌گرداند.

وی بر استفاده از گردشگری معنوی و عرفانی در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: عرصه صنایع فرهنگی سهل ترین مسیر پس گرفتن ابتکار عمل در سبک زندگی است که با محوریت شخصیت ها، تاریخ و طراحی کاراکترها می تواند محور یک اقتصاد سبز در استان خراسان جنوبی باشد و پیشنهاد می شود در این زمینه ورود شود. 

امامی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی با ابلاغ استاندار یا فرمانداران حکم قانون بوده و حضور اعضا در جلسات الزامی است، افزود: پیوست فرهنگی برای برنامه های اجرایی یک‌ ضرورت بوده و در شورای هماهنگی فرهنگی و اجتماعی دولت تصمیمات جدی برای این امر لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه خانواده، خانه، مسجد و محله تنها مسیر نجات فرهنگ است و اعتبارات محدود قطره چکانی فقط بستر ساز و تنظیم گر حیات فرهنگی مردم هستند، افزود: نیاز است فعالان فرهنگی تقویت شوند و مجدداً مسجد را با محوریت یک امام بیدار و هوشیار به قلب فرهنگی محله و شهر تبدیل کنیم.
۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۴۳