اخبار

هفتصد و هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هفتصد و هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
هفتصد و هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز سه شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در این جلسه در خصوص «بررسی طرح تحول شورای فرهنگ عمومی» به عنوان یکی از دستورات جلسه ضمن اشاره به جایگاه مهم شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به شمار می‌رود و در دوره جدید همواره به دنبال آن هستیم تا با بهره گرفتن از تمامی ظرفیت های موجود، این شورا به بهترین شکل ممکن به اهداف تعیین شده خود دست یابد.
اسماعیلی شورای فرهنگ عمومی را شورایی فراقوه ای دانست و تصریح کرد: در این شورا که شخصیت های حقیقی و حقیقی با مسئولیت های مختلف فرهنگی حضور دارند،  می بایست با همکاری همه بخش ها و نهادها، به حل و فصل مسائل مختلف فرهنگی کشور کمک کنیم.

 ** شورای فرهنگ عمومی، پارلمانی با هدف اعتلای فرهنگ کشور
رییس شورای فرهنگ عمومی، این شورا را پارلمان فرهنگی با هدف اعتلای فرهنگ کشور دانست و گفت: فعال شدن این شورا در شهرهای مختلف را باید به فال نیک گرفت و می بایست از ظرفیت های بالای نخبگان و صاحبنظران حوزه فرهنگ و هنر شهرهای مختلف کشور در این شوراها بهترین استفاده  را برد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: دولت مردمی با روحیه جهادی و انقلابی امور فرهنگی را با برنامه ریزی به پیش می برد و طی یکسال اخیر نهایت تلاش ها انجام شده است تا در خصوص اعتلای حوزه فرهنگ توقفی را شاهد نباشیم.
گفتنی است، در جدیدترین جلسه شورای فرهنگ عمومی، اعضای جلسه نقطه نظرات خود را در خصوص «بررسی طرح تحول شورای فرهنگ عمومی» و « بررسی آیین نامه پیشنهادی شورای راهبردی بازی و اسباب بازی» به عنوان دستورات جلسه شورا بیان کردند.
۲۷ مهر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۴