اخبار

۲۳ بهمن ماه سالروز شهدای ورزشی در تقویم

۲۳ بهمن ماه سالروز شهدای ورزشی در تقویم
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در تقویم رسمی کشور ۲۳ بهمن ماه سالروز واقعه زمین فوتبال چوار روز شهدای ورزشی خواهد شد‌ و به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، عصر روز یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشستی صمیمانه با اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان ایلام تاکید کرد:
هر استان برای خروج از وضعیت های موجود فرهنگی نیازمند برش فرهنگی و نقشه راهبردی منطبق بر زیست بوم همان استان است.

سید مجید امامی با بیان اینکه سند فرهنگی اربعین در دوره قبل شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شده است اما در راستای تقویت این سند و ویراستاری نهایی هم اکنون در حال ویرایش و لحاظ نظرهای مختلف است، افزود: این سند هم اکنون در حال اصلاح است و متن نهایی این سند در نهایت تدوین خواهد شد.

وی ابراز کرد: به عنوان مدعو مسئول جبهه فرهنگی، مسئول سراج و برخی نهادهای دیگر می توانند در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان حضور داشته باشند و نامه آن به استان ها ابلاغ شده است.

امامی بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی با تمام توان و تلاش کار می شود و تعامل چندسویه بین نهادهای مختلف وجود دارد، یکی از مهم ترین رسالت ما و وظایف ما مدیریت شکاف بین فرهنگ رسمی کشور و فرهنگ عمومی است.

وی بیان کرد: سفرهای استانی، ما را با ۳۵ شورای فرهنگ عمومی آشنا می کند و بخش قابل توجهی از مطالبات در همین سفرها مطرح و پیگیری می شود، مهم تر از این میتوان نقشه راهبردی را در استان ها تنطیم کرد.

وی تاکید کرد:  در تقویم رسمی کشور ۲۳ بهمن ماه سالروز واقعه زمین فوتبال چوار روز شهدای ورزشی خواهد شد‌ و به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب خواهد شد.

گفتنی است بمباران زمین فوتبال چوار بمبارانی بود که از سوی جنگنده‌های نیروی هوایی عراق در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۶۵ در یک زمین فوتبال در بخش چوار استان ایلام و در هنگام برگزاری مسابقه فوتبال انجام شد و منجر به شهادت نوجوانان و جوانان شد.

۲۴ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۰۸