اخبار

درد و دل های فعالان مد و لباس ایلام‌ با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

درد و دل های فعالان مد و لباس ایلام‌ با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

سید مجید امامی در این نشست اظهار کرد: طراحی لباس خوب با در نظر گرفتن هویت ملی و اسلامی ما نیازمند یک تیم است، طراح به تنهایی نمی تواند یک لباس خوب را تولید کند، به مانند فیلم که برای تولید آن نیاز به یک گروه با شاخه های هنری مختلف دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: دسترسی آسان مردم به لباس زیبا، عفیفانه و با کیفیت یکی از دغدغه های اصلی دولت است و تلاش داریم تا موانع تولید برای طراحان و تولیدکنندگان رفع شود.
سید مجید امامی  با تاکید بر ساماندهی نظام طراحی در کشور گفت: برای این کار فعال سازی و تقویت سامانه "شیما" (شناسه یکپارچه مد و لباس ایران) در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: تلاش ما این است که این سامانه به نماد کیفیت لباس در ایران تبدیل شود و لباس های مورد تایید در این سامانه محل انتقاد پلیس اماکن و اتحادیه ها نخواهد بود.
وی ادامه داد: در این سامانه طراحان لباس های خود را ثبت کرده و طرح های ثبت شده در آن کد کالای ایرانی و اسلامی گرفته و مورد حمایت جهت تولید هستند.
امامی تبیین کرد: در کنار بحث ساماندهی نظام طراحی لباس، کارهایی هم در بخش تولید در دست اقدام است که نظام تولید هم ساماندهی شود و تولیدی ها را به سمت تولید لباس های ایرانی و اسلامی سوق دهیم.
هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این‌نشست اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در شورای فرهنگ عمومی بحث مُد و لباس ایرانی اسلامی هست که اخیرا هم طراحان استان در نمایشگاه ویژند حضوری موثر داشتند. آثار تولیدی در ایلام مبتنی بر زیست بوم فرهنگی بود و استقبال چشمگیری از غرفه ایلام شد.
وی ادامه داد: دغدغه مسائل اجتماعی در بحث پوشش و لباس مد نظر باید قرار بگیرد، تولید پوشش های عفیفانه و مطلوب از جنس مناسب و ارزان و با کیفیت یکی از اهداف انجمن مد و لباس استان ایلام است.
در این نشست طراحان و تولید کنندگان مد و لباس در استان دغدغه ها و مطالبات خود را با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در میان گذاشتند.
همچنین از فعالان این حوزه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۳۰