اخبار

حفظ اصالت ها اصلی ترین برنامه شورای فرهنگ عمومی است

حفظ اصالت ها اصلی ترین برنامه شورای فرهنگ عمومی است
سید مجید امامی صبح روز یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه ۱۴۰۱‌ در سالن شهید رجایی استانداری ایلام اظهار کرد:حرکت فرهنگیِ نتیجه بخش، نیازمند همکاری بین دولت و مردم است، راهبری این حرکت بر عهده نماینده ولی فقیه در استان ها و استانداران خواهد بود. 
وی افزود: اعضای حقیقی شوراهای فرهنگ عمومی استان ها افزایش و اعضای حقوقی هم کاهش پیدا خواهند کرد‌ و به عنوان یک قرارگاه فرهنگی توانمند در استان مرکز رصد فرهنگی آن استان خواهد بود. 
امامی تاکید کرد: محوری بودن شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در برنامه ریزی توسعه فرهنگی کشور، با توجه به زیست بوم فرهنگی و عدالت فرهنگی و برنامه هفتم‌توسعه، در تحولات مثبت فرهنگی موثر است. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از کانون های تقابل فرهنگی که این سوی و آن سوی مرزها بین ایران و عراق را پیوند داده است و ظرفیت صدور فرهنگ و هویت ملی و اسلامی ما را دارد استان ایلام است، حفظ اصالت ها و مدیریت تغییرات، اصلی ترین وظیفه شوراهای فرهنگی عمومی است. 
او ادامه داد: جا دارد با توجه به میزبانی استان ایلام از زائران اربعین، امسال چند برنامه اصلی در رادیو اربعین مربوط به استان ایلام باشد، از طرفی اجرای نمایش های میدانی، تعزیه ها و منبرهای خطبه در توقفگاه های موقت مرز مهران اثرگذار خواهد بود‌‌.
۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۲۸