اخبار

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با خانواده شهیدان نظم بجنوردی

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با خانواده شهیدان نظم بجنوردی
سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با خانواده شهیدان نظم بجنوردی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین روز سفر خود به خراسان شمالی با خانواده شهیدان نظم بجنوردی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن آرزوی سلامتی برای مادر شهیدان مرتضی و مجتبی نظم بجنوردی گفت: فداکاری ها و صبر شکیبایی خانواده شهدا قابل تحسین است.

دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی  کشور با خانواده شهیدان نظم بجنوردی صبح امروز (21 اردیبهشت ماه) با همراهی مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صورت گرفت.

شهید «سیدمرتضی و سیدمجتبی نظم بجنوردی» دو برادر بودند؛ سیدمرتضی در آغاز انقلاب فقط 10 سال سن داشت که در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد، سال 1360 با اینکه فقط 13 سال داشت و مسئولان بسیج از اعزام وی به جبهه جلوگیری می‌کردند، موفق شد به‌عنوان شاطر نانوا به جبهه برود و از این طریق راهش به جبهه هموار شد و از آن پس حضور گسترده‌ای در جبهه‌ها داشت ازجمله در والفجر 8.

مرتضی سال 1365 به دسته ویژه اخلاص در گردان نصرالله پیوست و آموزش‌های غواصی و ویژه را برای کربلای 4 طی کرد و در همین عملیات کربلای 4 سید مجتبی غواص بود و سید مرتضی آرپی جی زن دسته خط شکن اخلاص ، هردو در گردان نصرا… لشکر 5 نصر بودند و چهارم دی‌ 1365 این دو برادر سیدمرتضی در سن 18 سالگی و سیدمجتبی در سن 16 سالگی به فاصله چند ساعت، در عملیات کربلای چهار و در منطقه عمومی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۱:۴۰