اخبار

مصرف صنایع فرهنگی در ایران در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار بوده است

مصرف صنایع فرهنگی در ایران در سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار بوده است
دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی گفت: بنابر آخرین آمار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصرف صنایع فرهنگی در ایران، سال گذشته در مجموع ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

امیر آقایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در نشست بازارپردازی فرهنگی که با هدف پیوند تولیدکنندگان و فعالان محصولات حوزه کودک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: بنابر آخرین آمار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصرف صنایع فرهنگی در ایران، سال گذشته مجموعاً، ۶۰۰ میلیون دلار بوده که به تفکیک در حوزه اسباب بازی ۳۵۰ میلیون دلار بوده که از این میزان کمتر از ۲۰ درصد به کالا‌ها و محصولات ایرانی تعلق دارد.

وی با بیان اینکه این نشست با رویکرد به هم رسانی کسب و کار‌های این حوزه برگزار شده است، افزود: تولید محصولات گوناگون از شخصیت‌های پویانمایی یا واقعی که منطبق با فرهنگ کشورمان باشند و تولیدات رسانه‌ای و زنجیره سازی محصولات مختلف از چشم انداز‌های پیش روی این قرارگاه است.
آقایی همچنین تاکید کرد: شخصیت پردازی و طراحی بازار مناسب هم مهمترین دغدغه فعالان این عرصه است.
دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی افزود: محصولاتی همچون نوشت افزار، عروسک، لباس و سایر تولیدات فرهنگی از شخصیت‌های بومی مدنظر ماست.
قرار است نخستین جشنواره بازارپردازی تهران نیز با هدف پیوند تولیدکنندگان و فعالان محصولات حوزه کودک، تیر امسال در تهران برگزار شود.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۵۳