اخبار

نماینده ولی فقیه گیلان:

نقش امپراطوری رسانه ای دشمن در بی حجابی دختران

نقش امپراطوری رسانه ای دشمن در بی حجابی دختران
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امپراطوری رسانه‌ای دشمن کار را به جایی رسانده که حجاب مردان گاهاً از حجاب دختران در خیابان‌ها بیشتر است گفت: نباید از ارزش ها فاصله بگیریم.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به نقل از سایت اداره کل ارشادد استان گیلان: آیت‌الله رسول فلاحتی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته توجهی به مسئله فرهنگ نداشت، گفت: بعد از جنگ توجهی به زیربنای فرهنگی کشور نشد البته این انتقادات با هدف سیاه نمایی انجام نمی‌شود زیرا دستاوردها را نیز می‌بینیم اما با وجود رضایت از وضعیت فعلی، بدان قانع نیستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خود صیانتی و خودکنترلی آثار فراوان فردی و اجتماعی دارد، افزود: خود صیانتی انسان را در دید عمومی عزیز کرده و به وی آرامش می‌دهد و چشمه‌های دانش به روی انسان گشوده شده و بصیرت می‌یابد و از ایجاد چالش در مدیریت جلوگیری کرده و نیروهای تحت امر از وی حرف شنوی دارند.

وی با اشاره به اولویت‌های فرهنگی کشور، تصریح کرد: این موارد کثرت دارد البته این موضوع بد نیست اما از آنجایی که نمی‌شود همه آنها را عملی کرد باید مسائل فرهنگی را اولویت بندی کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هر چه زمان رو به جلو می‌رود و علم ترقی می‌کند می‌فهمیم که باید به آغوش دین برگردیم، افزود: هر چقدر از آداب و سنت‌های دینی فاصله بگیریم به همان میزان آسیب می‌بینیم زیرا این آداب برای رشد اجتماعی افراد وضع شده است و روح بندگی را در انسان احیا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و امپراطوری رسانه‌ای دشمن کار را به جایی رسانده که حجاب مردان گاهاً از حجاب دختران در خیابان‌ها بیشتر است، بیان کرد: اگر از ارزش‌ها فاصله بگیریم دشمن جای این خلأها را پر می‌کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اولویت فرهنگ کشور مربوط به مسئله عفاف و حجاب است، بیان داشت: وفاق خوبی بین مسئولان وجود دارد و امیدوارم نفاقی در آن ایجاد نشود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی سگ گردانی، گفت: از تلاش مسئولان به ویژه نیروی انتظامی جهت تحقق این موضوع قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره میرزا کوچک، تصریح کرد: باید شخصیت میرزا را در در قالب زیبا به جوانان معرفی کنیم تا دشمن نتواند برای ما قهرمان سازی کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تلاش مسئولان در تراز انقلاب اسلامی نیست، افزود: تصمیم ملی بر این است که روی مسئله عفاف و حجاب کار شود و تمام مسئولان باید این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر عملیاتی کردن راه‌های قانون عفاف و حجاب در سازمان‌ها و ادارات، بیان کرد: در برخی مکان‌های عمومی و ادارات و بیمارستان‌ها قانون عفاف و حجاب رعایت نمی‌شود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۱۹