اخبار

بوشهر نماد سرزندگی و مقاومت در برابر اسکتبار و استبداد است

بوشهر نماد سرزندگی و مقاومت در برابر اسکتبار و استبداد است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: بوشهر نماد سرزندگی و مقاومت در برابر اسکتبار و استبداد است و تاکید است تا روزها بتواند به گردشگری استان‎ها کمک کند.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، سید مجید امامی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود:روز بوشهر در تقویم کشور ثبت خواهد شد و روزی که برای این مناسبت انتخاب شده نیز روز بدی نیست اما روز بهتر از آن نیز در استان بوشهر وجود دارد.

 وی بیان کرد: بوشهر نماد سرزندگی و مقاومت در برابر اسکتبار و استبداد است و تاکید است تا روزها بتواند به گردشگری استانها کمک کند.

امامی ادامه داد: یکی از روزهای تاریخی استان بوشهر ۱۲ شهریور روز بزرگداشت شهادت رئیسعلی دلواری به عنوان روز مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده و یک روز دیگر نیز وجود دارد که روزی برجسته در عرصه مقاومت استان بوشهر را نشان میدهد چرا آن روز را که از نظر آب و هوایی در فصل بهتری است و میتوان رویدادهای گردشگری انجام داد را بنام روز بوشهر ننامیم؟

وی گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها با اعزام کشتیها  عملیات اسکورت نفتکش بریجتون را عملیات "اراده جدی" نام نهادند دریادلان ایرانی و فرزندان ایران زمین آن روز را به نام روز جنگ اراده ها و تسلط اراده آزادگان بر اراده مستکبران تبدیل کردند که می‌توان این روز را خیلی جدی بگیریم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: انقلاب اسلامی ایران به طور تقریبی در آغاز قرن پانزدهم هجری به پیروزی رسید و گام دوم انقلاب اسلامی نیز در آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی در حال تحقق است.

امامی افزود: این چرخش قرن خود نگاه تمدنی دارد و باید کاری کرد تا آنانی که قرن را به پایان می رسانند به یاد این روز و تداومگر این مسیر باشند.

وی گفت: عنوان و شعاری که برای قرن جدید انتخاب شده " قرن جدید، قرن امید" است که از دستگاههای استان بوشهر انتظار می‏ رود در این استان که مقصد گردشگری و کانون آیین های نوروزی است رویکرد نشاط آفرینی  و هویت ملی براساس نگاه آینده و شعار "قرن جدید، قرن امید" مدنظر قرار گیرد.

امامی اظهارداشت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا به جای نوشتن و گفتن به سمت تحول در حوزه صنایع فرهنگی برود.

وی گفت: حوزه صنایع فرهنگی می تواند سبک زندگی مردم را به سمت ارزش‌های انسانی، ایرانی و الهی تغییر دهد.

امامی عنوان کرد: استان بوشهر با مواهب بزرگ صنایع فرهنگی چنانچه چرخ صنایع فرهنگی آن بخوبی راه بیفتد می تواند به سمت پاکترین، بهرهورترین و رشدگراترین بعد اقتصاد دریامحور برود

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ کیلومتر ساحل در استان بوشهر ظرفیتی ارزشمند است که در راستای توجه بیشتر به این ظرفیتها در اردیبهشتماه گردهمایی دبیران شورای فرهنگ عمومی استانهای ساحلی با عنوان "گردهمایی مسئله شناسی و برنامه ریزی فرهنگی ساحل در ایران" برگزار  می شود.

امامی  افزود: وقتی سواحل آزادسازی می‏ شوند باید بدانیم که قبل، حین و بعد آن مهمترین مسئله ساحل فرهنگ ساحل است و ساحل باید نمادی از ارزش‌ها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بومیانی باشد که سالهای سال در این سواحل زندگی کردند.

وی تاکید کرد: وضعیت ساحل نباید مدلی از عوامل خارجی و گردشگران خارجی استان‏ها باشد تا در این حوزه برنامه های مدنظر بخوبی محقق شود.

۱۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۸:۱۸