اخبار

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،پنجشنبه (22مهر 1400) تصویب طرح حمایت از فضای مجازی را اقدامی اصولی و درست دانست و طرح جمعیت و تعالی خانواده را نیز از طرح‌های مهم کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم برشمرد و گفت: این طرح نیز پس از ساعت‌ها بررسی و تدوین، آماده شده است و تا پایان هفته طرح نهایی و ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ،حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، با بیان اینکه سبک زندگی غربی، کشور را نابود می‌کند، اظهار داشت: فرهنگ ما هیچگونه سنخیتی با فرهنگ غربی ندارد، از همین‌رو برای حفظ نظام و کشور باید به حوزه فرهنگ اسلامی بیش از گذشته بها داد شود.

وی تصویب طرح حمایت از فضای مجازی را اقدامی اصولی و درست دانست و گفت: اینکه عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند به سبب این است که منافع مالی آنها به خطر افتاده است.

آقاتهرانی افزود:نظرات مردم در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی را قبول داریم اما چون باور داریم این طرح اصولی و درست است باید محکم پای آن ایستاد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در ادوار گذشته مجلس به مساله فرهنگ بها داده نمی‌شد، خاطر نشان کرد: در سال‌های قبل بودجه فرهنگ نیم درصد بود اما امسال به ۲ و نیم درصد افزایش یافته است.

آقاتهرانی افزود: انتظار می‌رود با اولویت‌بندی ضرورت‌هایی فرهنگی، بتوان اقدام موثری در سبک زندگی مطابق با اسلام اقدام و بسیاری از آسیب‌ها را از میان برداشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند و در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی استان، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵