اخبار

معاون کمیته امداد مطرح کرد؛ ساماندهی ۱۱ گروه مددجویی در قالب کارگروه ارتقاء فرهنگ توانمندسازی

معاون کمیته امداد مطرح کرد؛ ساماندهی ۱۱ گروه مددجویی در قالب کارگروه ارتقاء فرهنگ توانمندسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله عبدالملکی گفت: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور، کمیته امداد به عنوان رئیس کارگروه ملی ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان کشور برگزیده شد و کار خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی کشور زیر مجموعه وزارت ارشاد، مدتی است که به موضوعات فرهنگی کارگروهی ورود کردند و یکی از ابعاد این مساله فرهنگ توانمندسازی مددجویان کشور است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تهیه سندی با عنوان برنامه ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان در کارگروه فرهنگ عمومی کشور خبر داد و بیان کرد: کمیته امداد و رئیس این نهاد، به عنوان رئیس این کارگروه و معاونت اشتغال کمیته امداد به عنوان دبیر آن تعیین شدند.

عبدالملکی تاکید کرد: همچنین رئیس سازمان بازرسی کشور، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، معاونان وزرای تعاون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، نماینده تام الاختیار صدا و سیما، معاونان وزارت ورزش و جوانان، شهرداری تهران، رئیس شورای عالی فضای مجازی کشور و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به همراه سه نفر از اساتید و کارشناسان کشور دیگر اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

وی درباره ماهیت کارگروه ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان کشور توضیح داد و اظهار کرد: این کارگروه یک ابزار بسیار قدرتمند برای رفع محرومیت در کشور است زیرا هدف عمده آن ترویج و تقویت فرهنگ توانمندسازی در کشور است و مخاطب بخشی از این فرهنگ خود مددجویان هستند.

عبدالملکی ادامه داد: این کارگروه ۱۱ گروه مددجویی علاوه بر افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور را شامل می‌شود که می‌توان به کودکان خیابانی، دختران و پسران بازمانده از تحصیل و ازدواج اشاره کرد.

۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۱
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |