اخبار

جشنواره صنعت چاپ در اردبیل برگزار شد

جشنواره صنعت چاپ در اردبیل برگزار شد
جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل با تجلیل از فعالین و پیشکسوتان این صنعت برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ و نشر استان اردبیل،جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل همزمان با هفته کتاب در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزارشد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این مراسم با بیان اینکه صنعت چاپ و نشر در تاریخ انسان انقلاب بزرگی آفریده که پس از چندین دهه هنوز عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای را زیر تاثیر خود قرار داده است ،گفت: عرصه چاپ و نشر با وجود استعداد و ظرفیت‌های فراوانی که در استان اردبیل دارد هنوز نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در ایران بیابد.

او با بیان اینکه این صنعت نیز به مانند بسیاری از عرصه‌ها داراری سختی‌ها و مشکلاتی در استان اردبیل است ابراز امیدواری کرد که این کاستی‌ها با تلاش جمعی  در آینده برطرف شود.

وی همچنین از شهردار اردبیل به خاطر اختصاص قسمتی از بنای تاریخی شهرداری اردبیل به عنوان موزه که آثاری گرانقدر از این صنعت را در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار داده است قدردانی کرد.

محمد سیمزاری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این مراسم گفت: صنعت چاپ نه یک شغل بلکه به عنوان عشق مطرح است که فعالان در این عرصه را عاشقانه و با علاقه ای وصف ناپذیر به فعالیت وا می‌دارد.

وی افزود: هر شغل و طرحی بطور معمول باید دارای توجیه مادی و اقتصادی باشد درحالیکه حرفه هایی چون چاپ ؛ نشر و مطبوعات اغلب فاقد سودآوری برای فعالانش می باشند.

وی بیان کرد: دست اندرکاران صنعت چاپ و نشر در حقیقت رزمندگان عرصه و آوردگاه فرهنگی هستند که حاصل اندیشه های گرانسنگ و فاخر را به نسل های کنونی و آینده انتقال می دهد.

در این مراسم از محمدحسین مقصودی از چاپخانه فردوسی، مهرداد سیف اللهی از گراورسازی نادر،
عوض عبداللهی از مهرسازی حریت، نعمتیان از مهرسازی نعمتیان، باقر اسحق زاده و نادر سبزعلیزادهاز صحافان فعال استان، محمود قنبرزاده از چاپخانه سبلان، حمید صفری از چاپ نگین، شهروز گلدوست از چاپ آریتان، خانواده اصولی بنیانگذار نخستین لیتوگرافی در اردبیل، بهزاد اروج زاده از چاپخانه شیران نگار، سعید آبی زاده از چاپ آریتان، بهرامی از چاپ بهرامی خلخال، منصور رستمی از چاپ وحدت گرمی و اسد آزاد از کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و بازرس این اداره کل در امور چاپ استان به عنوان پیشکسوتان و فعالین صنعت چاپ استان در سال 99 تجلیل شد.

۲۹ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹
دبیرخانه شورا |