اخبار

اسناد فرهنگی تهیه شده در شورای فرهنگ عمومی کشور ، به صورت جدی اجرا می شود

اسناد فرهنگی تهیه شده در شورای فرهنگ عمومی کشور ، به صورت جدی اجرا می شود

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور، حوزه های فرهنگی نیاز به رصد مستمر دارد و اجرایی کردن مفاد اسناد فرهنگی اولویت شورای فرهنگ عمومی است.

 

m1

 

سیدمحمدرضا موالی زاده در جمع نمایندگان دستگاه های اصلی در اجرای اسناد فرهنگ عمومی کشور گفت: در طی سالهای اخیر اسناد فرهنگی مناسبی متناسب با نیازهای فرهنگ عمومی کشور تدوین و طی جلسات کارشناسی مصوب شده است. اما آنچه که در این میان باید توجه ویژه ای به آن شود، اجرای با کیفیت این اسناد فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: در این اسناد برای دستگاه های دولتی و مردم نهاد برنامه هایی جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور طراحی شده است که نیاز به پیگیری و جدیت بیشتری در مرحله اجرا دارد. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص اهمیت موضوع فرهنگ عمومی که «اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهمتر است. این کار محور کار های دیگر است» گفت: موضوع ارتقای فرهنگ عمومی و نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی نیاز به نگاه فراجناحی و مشارکت تمامی دستگاه های کشور دارد. 

v1 در ادامه اسماعیل شفاعی، مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن تشکر از مشارکت و همدلی تمامی اعضای کارگروه ملی و استانی اسناد شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شورای فرهنگ عمومی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عالی ترین مرجع فرهنگی کشور، برای تحقق برنامه های اسناد فرهنگ عمومی از تمامی ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.

در این جلسه نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، سازمان حفاظت از محیط زیست گزارشی از فعالیت های دستگاه های مربوطه درخصوص اجرایی شدن برنامه های اسناد فرهنگ عمومی کشور را ارائه دادند.

۲۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۰۹