اخبار

مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور:

ارتقای سطح فرهنگ جامعه بدون ترویج کتاب و کتابخوانی میسر نیست

ارتقای سطح فرهنگ جامعه بدون ترویج کتاب و کتابخوانی میسر نیست
مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور: یکی از مهمترین عوامل توسعه همه جانبه کشور، توسعه فرهنگی است و ارتقای سطح فرهنگ جامعه بدون ترویج کتاب و کتابخوانی میسر نیست.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور،  اسماعیل شفاعی به مناسبت 24 آبان روز کتاب، کتاب­خوانی و کتابدار ، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره علامه طباطبائی که این روز به مناسبت سالروز ارتحال ایشان نامگذاری شده، گفت: نامگذاری هفته کتاب در این مناسبت به خاطر نقش موثر عالمان حوزه و دانشگاه در فرهنگ و تاریخ معاصر و پیش روی ایران اسلامی است.

وی در خصوص اهمیت حضور کتاب در سبد خانوار ایرانی اظهار داشت: ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار بیش از پیش مشهود است که در این خصوص نیاز به عزم ملی و بسیج تمامی دستگاه های فرهنگی دارد.

شفاعی در ادامه گفت: با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا و احتیاط­ های بهداشتی و جولان پیام رسانه ­ها و فضای مجازی، نیاز بیشتری به اهتمام و حمایت از فرهنگ کتاب و کتاب­خوانی است که می­ بایست ضمن اقدامات ترویجی، قوانین حمایتی نیز برای فعالان این عرصه وضع شود.

  وی افزود در همین راستا، شورای فرهنگ عمومی کشور سندی با عنوان «ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب­خوانی» تدوین و تصویب نموده است که در سه محور فرهنگ ­سازی مطالعه، گسترش و تجهیز کتابخانه ­ها و افزایش سطح کیفی کتابها تبیین شده است.

شفاعی در ادامه افزود با عنایت به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی، شورای فرهنگ عمومی کشور با توجه به سند تدوین شده، شرایط و کیفیت اجرای آن را در سراسر کشور به صورت مستمر رصد می کند.

  در پایان مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک روز کتاب و کتابخوانی از همه تلاشگران این حوزه به ویژه کتابداران محترم بابت تلاش مخلصانه، تشکر و قدردانی کرد.

 

۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷