اخبار

موالی زاده:

کنترل بیماری کرونا نیاز به تقویت فرهنگ عمومی دارد

کنترل بیماری کرونا نیاز به تقویت فرهنگ عمومی دارد
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور: در شرایط ویژه فعلی و برای مقابله با ابعاد مخرب بیماری کرونا، نیاز جدی به تقویت فرهنگ عمومی کشور داریم.



سید محمدرضا موالی زاده در حاشیه سفر به استان اصفهان به مناسبت هفته فرهنگ عمومی گفت: پایه و اساس شکل گیری شورای فرهنگ عمومی، نیازجامعه به بهره گیری از آموزه های فرهنگی اسلام ناب محمدی(ص) و این کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که فرمودند «اصلاح فرهنگ عمومی مهمترین کار است و این کار محور کارهای دیگر است».

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن بیان این که این شورا برای تقویت فرهنگ عمومی کشور در مقاطع مختلف بر اساس نیازهای جامعه اسناد و برنامه های فرهنگی متناسبی را تهیه می کند، افزود: یکی از مهمترین فعالیت های اخیر این شورا تهیه سند ارتقای فرهنگ مسئولیت فردی و اجتماعی برای مقابله با ابعاد بیماری کرونا (کووید 19) است که با مشارکت و حمایت اعضای کارگروه ملی و استانی پس از تدوین به مرحله اجرا رسیده است.

موالی زاده درخصوص اهم فعالیت های شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: در شورا اسناد بسیاری تدوین می شود و به صورت 15 سرفصل به دستگاه ها و سایر استان ها برای گفتمان سازی مشترک ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: از جمله این اسناد می توان به سند ترویج کتاب و کتابخوانی ، ترویج ورزش همگانی، ارتقای فرهنگ کار و مهارت آموزی، فرهنگ توانمندسازی مددجویان، فرهنگ مصرف بهینه آب، ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ارتقای فرهنگ سلامت اشاره کرد.

دکتر موالی زاده : دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طی سفر یک روزه به استان اصفهان ضمن حضور درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان و ملاقات با آیت الله ناصری، از نمایشگاه مهدویت و آینده پژوهی بازدید و در برنامه زنده «گفتگوی هفته» شبکه سیمای اصفهان حضور یافت.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۰۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |