اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در تاریخ 9مهرماه 99 ،راس ساعت 9:30 صبح در دفتر امام جمعه تنکابن با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای ادارات تنکابن برگزار شد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در تاریخ 9مهرماه 99 ،راس ساعت 9:30 صبح در دفتر امام جمعه تنکابن با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روسای ادارات تنکابن برگزار شد.
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع بررسی موانع و مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی شهرستان تنکابن
 
 
 
 

به مناسبت چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس ملت ایران، جلسه شورای فرهنگ عمومی با دوموضوع:1.فرهنگ ایثار و شهادت 2.بررسی موانع و مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی شهرستان تنکابن با حضورحجت الاسلام والمسلمین حاج مهدی هدایتی امام جمعه محترم تنکابن و رئیس شورا و دکتر سید امیر حسینی جو فرماندارشهرستان تنکابن و مصطفی سلیمانی نژاد ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شوراو جمعی از روسای ادارات در روز چهارشنبه 9مهر ماه99 در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

سلیمانی نژادرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی به مدعوین به جهت حضور در این جلسه ،به مقوله ایثارو شهادت پرداخت.

سلیمانی نژاد این گونه بیان داشت که:ایثار و شهادت، دو محور اساسی در فرهنگ اسلامی است و این فرهنگ، باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است. بر اساس این دو محور است که اسلام روی پایه های خود ایستاده و در قبال هر طوفانی ایستادگی میکند. با نگاهی اجمالی به تاریخ ملل، درمی یابیم که چنانچه ملتی ازفرهنگ ایثار و شهادت برخوردار بوده، پیروز و سربلند باقی مانده است. اما برای اینکه جامعه در مسیر دائمی ایثار و شهادت قرار بگیرد و به عبارتی؛ برای اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پایدار باشد و دچار آفت نشود، باید به شناسایی آسیب ها و صیانت از آنها پرداخت.

حاج آقا هدایتی شورای فرهنگ عمومی را دارای سرفصل های متعددی دانست ازجمله :اخلاق عمومی،زنان و خانواده ،بهداشت سلامت و نشاط اجتماعی،فرهنگ ایثار و شهادت،فرهنگ حجاب و عفاف و...

در رابطه با فرهنگ حجاب و عفاف بیان داشت،گرایش به پوشش و عفاف ،یک گرایش فطری در میان زنان و مردان است اما میزان و شکل آن رابطه مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد .در سرزمین های مختلف انسان هایی که به ارزش های اخلاقی اعتقاد بیشتری داشتند از پوشش کاملتر و متین تری استفاده کرده اند و هرقدر سطح ارزش های اخلاقی در آن جوامع پایین آمده پوشش مردان و زنان نیز در سطح پایین تری قرار گرفته و شکل نامناسبی پیداکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج مهدی هدایتی امام جمعه محترم تنکابن افزودند اسلام نیز حجاب را بر زنان واجب کرده است زیرا حجاب بهترین وسیله ای که زن را از خطر بیگانه حفظ می کند و زن بی حجاب همچون میوه درختی است که شاخه آن از دیوار باغ به بیرون آویزان است که هر رهگذری ممکن است در آن طمع کند،از این رو شناخت عوامل موثر در سیر نزولی توجه به عفاف و حجاب بسیار مهم است و می تواند ما را در این تبیین و تقویت هرچه بهتر راهکارهای اجرایی عفاف و حجاب یاری دهد.

در پایان جلسه هرکدام از روسا راهکارها و پیشنهادات خود را بیان نمودند و جلسه راس ساعت 11:30 با ذکر صلوات به پایان رسید.

۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷