اخبار

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : فضای مجازی بهترین ابزار برای صادرات ارزش هاست

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین : فضای مجازی بهترین ابزار برای صادرات ارزش هاست
استاندار قزوین درنشست 111 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: یکی از شعارهای انقلاب اسلامی صادرات ارزش های اسلامی به کشورهای مختلف بود که در حال حاضر فضای مجازی می تواند بهترین ابزار برای تحقق این مهم باشد.

هدایت الله جمالی پور نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین روز یکشنبه 1399/06/30 در نشست 111 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید توجه داشت که هر فرصتی که در زمینه های اجتماعی و فرهنگی ایجاد می شود ، تهدید نیز در کنار آن وجود دارد و باید تهدید ها را به خوبی شناسایی و فرصت ها را تبدیل به احسن کنیم تا بدین وسیله سبب موفقیت کشور در عرصه فرهنگ شویم.

وی با تاکید بر اینکه باید با پدیده ها عالمانه برخورد کرد،  افزود: اگر با رویکرد منفی و حذفی در این زمینه عمل کنیم ، به طور قطع موفق نخواهیم شد و خطرات بسیار سهمگینی برای کشور به همراه خواهد داشت.

استاندار قزوین عنوان کرد: امروز دنیا به سمتی حرکت می کند که به آن عصر دیجیتال و ارتباطات می گویند و این مهم بر تمامی ظرفیت های جامعه غالب شده است . موضوعی که با سرعت هر چه بیشتر در حال حرکت و رشد است.

جمالی پور خاطرنشان کرد: با مطالعه دیدگاه های بزرگان انقلاب اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری مشاهده می کنیم آنها بر استفاده درست از این امکانات و ابزارهای روز و فناورانه تاکید دارند و باید بتوانیم این ابزار ها را تبدیل به فرصت کنیم.

استاندار قزوین افزود: امروز تمامی دست اندرکاران فضای مجازی به این نتیجه رسیده اند که از این فضا می توان تولید ثروت و قدرت کرد و ارزش های زیادی را تولید نمود و آن را در اختیار مخاطبان قرار داد.

جمالی پور اظهار کرد: یکی از راه های استفاده درست از فضای مجازی تحقیق ، پژوهش و مطالعه است که اگر این مهم اتفاق نیفتد به طور قطع نمی توان آن گونه که باید و شاید در این فضا تاثیرگذاری داشت.

استاندار قزوین افزود: برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر باید برنامه محور عمل کرد و برگزاری جلسات به تنهایی نمی تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد ؛ چرا که امروز اثرگذاری فضای مجازی از فضای حقیقی خیلی بیشتر شده است.

۱ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۲۲