اخبار

حجت الاسلام نور پور: درباره قرآن به مسئولیت شرعی و اسلامی خود کمتر عمل کرده ایم

حجت الاسلام نور پور: درباره قرآن به مسئولیت شرعی و اسلامی خود کمتر عمل کرده ایم
پنجمین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور امام جمعه گلستان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای ادارات و فعالان حوزه قرآنی شهرستان بهارستان در محل دفتر امام جمعه گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان، درابتدای این نشست حجت الاسلام نورپور امام جمعه گلستان خطاب به مسئولین شهرستان و حاضرین در جلسه گفت: درباره قرآن به مسئولیت شرعی و اسلامی خود کمتر عمل کرده ایم و جا دارد که به قرآن، این معجزه ماندگار پیامبر، عدل اهل بیت و کتاب آسمانی و سرمایه گران بهایی که در اختیار بشریت قرار گرفته است بیشتر توجه شود.

رئیس شورای توسعه قرآنی در ادامه سخنان خود از روسای ادارات خواست تا پرسنل ادارات روز کاری خود را با خواندن یک صفحه از قرآن آغاز نمایند تا به مرور زمان تلاوت روزانه قرآن سرلوحه کار هایشان قرارگیرد.

در ادامه فاطمه قاسمی نیز ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی عزاداری ها با اشاره به آیین نامه تشکیل شورای توسعه قرآنی در شهرستان، قرآن و مفاهیم قرآنی را از تاثیرگذارترین امور برشمرد و گفت: ما باید کاری کنیم تا بتوانیم از مشکلات ناشی از ویروس کرونا با یاری جستن به قرآن سربلند بیرون بیاییم.

دبیر شورای توسعه قرآنی در ادامه افزود: شناسایی و احصای مربیان و قاریان قرآنی و فراهم نمودن و ایجاد زمینه شرکت در برنامه های قرآنی به ویژه به صورت مجازی، برگزاری مسابقات قرآنی، حمایت از آثار مولفان، نویسندگان و شاعران با مفاهیم قرآنی، اعطای مجوز موسسات قرآن و عترت به متقاضیان قرآنی به صورت رایگان در کمترین زمان از جمله فعالیتهایی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد برای ترویج و گسترش فعالیت قرآنی انجام دهد.

در پایان جلسه اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر پیرامون این شورا و برگزاری برنامه های قرآنی به منظور آشنا نمودن بیشتر نسل جوان با فرهنگ قرآن و عترت پرداختند که تصمیماتی در قالب مصوبات اتخاذ شد.

 
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |