اخبار

برگزاری سومین نشست کمیته فرعی شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم

برگزاری سومین نشست کمیته فرعی شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم
سومین نشست شورای فرعی فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور مسئولین شهرستانی بیست و چهارم شهریورماه جاری در دفتر امام جمعه رباط کریم برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم، در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی، ملکشاهی فرماندار شهرستان، ساتین رئیس اداره اماکن عمومی شهرستان، عزت اله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداریها و اصناف و سایر اعضا در دفتر امام جمعه رباط کریم برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین ترابی ضمن خیر مقدم  به اعضا و تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) به ایام اسارت آل اله اشاره و افزود: آنچه باعث ماندگاری نهضت عاشورا شده تبلیغات قوی بوده است که اسرای اهل بیت (ع) بویژه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) داشته اند که باعث پاسداری خون شهدا و تداوم این انقلاب گردید.

   وی درادامه به مسائل و مشکلات موجود در جامعه اشاره که بخسی از آن را ناشی از فشارهای دشمن و تحریم های ظالمانه آنان دانست و ضمن تشکر از فعالیتها و مشارکتهای اصناف و بازاریان در گام اول طرح کمکهای مومنانه، بازار را به عنوان پیشانی هرجامعه و کشوری خواند و افزود: ما از اصناف توقع این را داریم تا درحوزه مناسبتهای ملی و مذهبی و همچنین زیباسازی فضای شهر و نامگذاری اماکن و محصولات بیش از پیش ما را یاری و در اجرای قوانین کمک نمایند.

بنابر این گزارش درادامه ملکشاهی فرماندار شهرستان و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تشکر و قدردانی از اتحادیه ها و اصناف افزود: همه ما باید تابع قانون باشیم و برای رفع دغدغه ها و مشکلات واحدهای صنفی تلاش نماییم .

   وی افزود: باتوجه به شرایط سخت اقتصادی و تحریمی و همچنین شیوع ویروس کرونا باید در این جنگ سرداران خوبی باشیم و حداکثر توانمان در برطرف سازی مسائل و مشکلات شهرمان استفاده کنیم و نباید در این راه ناامید و مایوس شویم.

   در ادامه عزت اله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن قدردانی از زحمات امام جمعه و فرماندار برای برگزاری این جلسه گفت: ما قوانین خیلی خوبی در خصوص نامگذاری اصناف و اسامی واحدهای صنفی داریم که نیاز داریم این قوانین که در سال 82 مصوب شده اجرایی تر کنیم و ما پیشنهاد می کنیم در این راستا اصناف قبل از صدور مجوز نامهای پیشنهادی را از واحدهای صنفی گرفته و در شورای متشکل از این اداره، اصناف، دفتر امام جمعه و فرمانداری تایید و اجازه فعالیت بدهند.

   وی درادامه افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سایتی طراحی نموده ایم به نام سردر اصناف که اتحادیه و اصناف می توانند به آنجا مراجعه نموده و تاییدیه نام را بگیرند.

   بنابراین گزارش در این جلسه قوانین مربوط به آیین نامه به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه و آدرس سایت سردر اصناف در بین حضار توزیع شد.  

  در ادامه مصوباتی همچون بازدیدهای مشترک از مراکز مستقر در شهرستان، ساماندهی دست فروشان و هفته بازارها و نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای مورد تصویب اعضا قرار گرفت.


۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۱۷