اخبار

اشکواره حسینی در آمل برگزار می شود

اشکواره حسینی در آمل برگزار می شود
​اشکواره فرهنگی و هنری حسینی به میزبانی شهرستان آمل را یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی در سال‌های اخیر استان است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اشکواره فرهنگی و هنری حسینی به میزبانی شهرستان آمل را یکی از برنامه‌های شاخص فرهنگی در سال‌های اخیر استان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع در نشست رسانه‌ای سومین دوره اشکواره فرهنگی و هنری حسینی در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آمل گفت: پس از دو دوره برگزاری موفق این اشکواره، خوشبختانه نام این اشکواره در کل کشور شناخته شده است.

وی افزود: ترویج دستاوردهای ارزشمند و درس آموز محرم و قیام کربلا در حوزه هنری با توجه به هجمه‌های ناجوانمردانه استکبار در نفوذ فرهنگی علیه مسلمان به خصوص ایران اسلامی، خلأ این برنامه‌های فاخر احساس می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: با وجود همه مشکلات مالی و تنگنای اقتصادی کشور، علاقمندان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری با استقبالی چشمگیر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که این نشان دهنده اهتمام و جدیت اهالی فرهنگ و هنر به ترویج فرهنگ ناب عاشورا و انتقال آن به آیندگان است.

زارع، از رسانه‌های مازندران درخواست کرد در راستای بازنشر آثار رسیده به دبیرخانه اشکواره حسینی آمل در راستای فرهنگ سازی جامعه در رسانه‌های مکتوب و شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه متأسفانه اصلاً اوضاع مالی و معیشتی اهالی فرهنگ وهنر را اصلاً خوب نمی بینم، تصریح کرد که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان بیشترین ضربه از پیامدهای ناشی بیماری کرونا و تعطیل شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری وارد شد که امیدواریم پس از محرم و صفر و کاهشی شدن بیماری کرونا شاهد رونق گیری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران موضوعات این اشکواره را امام حسین و مدافعان حرم عنوان نمود و اذعان داشت: علاقمندان می‌توانند از ۱۶ تا ۲۶ مهر ۱۳۹۹ در بخش‌های رسانه، نمایش، عکس، شعر، سرود و متن ادبی نسبت به ارسال آثار خود به آدرس آمل، خیابان امام خمینی«ره»، آفتاب۳۶، دانشگاه فذا ، اقدام نمایند.

وی همچنین از علاقمندان خواست با مراجعه به صفحات مجازی این اشکواره به آدرس @ashkvare_ir و یا وبسایت www.ashkvare.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر ، اقدام کنند.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۹:۲۸
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳