اخبار

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجرود استان زنجان

دومین  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ایجرود استان زنجان
مکتب ایثار و شهادت باید زنده نگه داشته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، پانزدهمین جلسه و دومین جلسه در سال 1399 شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سالن جلسات سپاه ناحیه ایجرود برگزار شد.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین مقدمی امام جمعه شهرستان ایجرود ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی  ایشان فرهنگ عمومی را فرهنگ دینی و اسلامی دانسته که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پدیدار گشته و شکل دهنده ذهن و رفتار عموم جامعه است و چنانچه آحاد مردم با این فرهنگ آشنا نباشند تبعات زیادی در آینده دامن جامعه را گرفته و می بایستی متولیان امر، فرهنگ دینی و اسلامی را در جامعه ساری و جاری سازند. وی تجلی فرهنگ عمومی در جامعه را سبک زندگی اسلامی معرفی نموده که باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد. حجت الاسلام مقدمی نیاز اصلی و کنونی جامعه را سبک زندگی اسلامی دانسته و گفتند: اگر این امر مورد غفلت قرار گیرد برای فرهنگ جامعه مضر خواهد بود. امام جمعه شهرستان ایجرود موفقیت ایران اسلامی و جامعه کنونی را مرهون ایثار و فداکاری و شهادت انسان‌های لایقی که از جان خود گذشته دانسته و افزود: احیاء و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهلمین سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که برگرفته از مکتب عاشورایی بوده، باید در دستور کار اعضای شورا قرار گیرد. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: مکتب ایثار و شهادت که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید جدی داشته و دارند بایستی زنده نگه داشته شود. ایشان همچنین یکی از اصول اساسی فرهنگ عمومی را ترویج فرهنگ شهادت بیان نموده و گفتند: باید فرهنگ مقاومت نیز که لازمه شرایط کنونی کشور است در جامعه نهادینه و پیاده گردد. حجت الاسلام مقدمی یکی از موضوعات فرهنگ عمومی را آسیب شناسی و پیگیری آسیب های اجتماعی در جامعه دانسته و افزودند: مهمترین مصداق واقعی این موضوع در شهرستان مواد مخدر بوده که دامنگیر جامعه بوده و از معضلات کشور می باشد و این ماده خانمان سوز، جان سوز و کشور سوز است و بر پیکره جامعه لطمه میزند. ایشان جدیت نیروی انتظامی بدون ملاحظات و عمل به وظایف قانونی خود، در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به توزیع و مصرف مواد مخدر از سوی مردم به نیروی انتظامی به عنوان بازوی این نهاد، سرعت عمل محاکم قضایی در خصوص صدور احکام مجرمین حوزه اعتیاد، بالا بردن سطح آگاهی‌های روستائیان در این خصوص و تبیین مضرات مواد مخدر از سوی روحانیون و مبلغین شهرستان در ماه محرم را شاخص‌های اصلی برای عملیاتی نمودن و تحقق شعار سال ۲۰۲۰ یعنی دانش بیشتر و مراقبت بهتر دانستند.

در ادامه دکتر فتحی فرماندار شهرستان ایجرود با تبریک هفته دولت و نیز تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، مهمترین هدف سید و سالار شهیدان را در قیام عاشورا پیاده نمودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: حضرت اباعبدا... الحسین (ع) جان خود را در راه رسیدن به هدف نهایی و اصلاح امور مسلمین ایثار و بدین علت قیام خونین کربلا برای همیشه در تاریخ ماندگار ماند.

ایشان عملی نمودن پیام عاشورا یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر را عامل موفقیت در کلیه امور دانسته و تاکید کردند: انشاا... برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه، مقابله همه جانبه با مواد مخدر و حفظ و احیای ارزشهای فرهنگ دفاع مقدس با عمل به راه و هدف امام حسین (ع) در زیر یک چتر واحد با یک هدف مشخص و دقت و نظارت مضاعف بر امور با همدلی و دلسوزی و اتحاد البته با لحاظ شرایط کرونایی و نیز رعایت پروتکل­های بهداشتی بر تمامی مشکلات یکی پس از دیگری چیره خواهیم شد و به هدف اصلی که همانا سربلندی ایران اسلامی است دست خواهیم یافت.

در ادامه جلسه پیشکاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در خصوص اجرایی شدن مصوبات جلسه گذشته از سوی اعضای شورا توضیحاتی را ارائه نمود. وی سپس در خصوص دستورات جلسه مطالبی را بیان کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی یکی از مفاهیمی است که در آموزه های دینی و قرآنی به طور مکرر و با الفاظ و عبارات گوناگون مطرح شده و سلامت معنوی خانواده‌ها و جامعه با ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی و با همت تلاشگران حوزه آموزش و فرهنگ نهادینه شده و محقق خواهد شد. وی افزود: اعتیاد بزرگترین آسیب اجتماعی است که ناهنجاری های اجتماعی بسیاری را به همراه دارد و موجب هدر رفتن نیروهای ثمربخش جامعه می گردد، که می‌طلبد با عزمی همگانی از آلوده شدن افراد جامعه خصوصاً نسل جوان امروز جلوگیری گردد. پیشکاری همچنین امنیت و عظمت امروز ایران اسلامی را مدیون و مرهون مجاهدت های مردان آسمانی آن سال های خونین قیام دانست و گفت: همه باید برای پاسداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و نیز حفظ و صیانت از فرهنگ شهادت و روحیه شهادت طلبانه بویژه در میان جوانان که سبب تداوم حرکت انقلاب نیز می گردد تلاش مضاعف نمائیم.

 

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵