اخبار

پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه برگزار شد .

پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه برگزار شد .
پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه در آستانه دهه اول ماه محرم در روز پنج شنبه سی ام مرداد ماه ، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان برگزار شد .

پانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه در آستانه دهه اول ماه محرم در روز پنج شنبه سی ام مرداد ماه ، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان در سالن اجتماعات شهرداری این شهر برگزار شد .

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی فاطمیان رئیس شورای فرهنگ عمومی اقبالیه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" بیان داشت: امام حسین (ع) راه رستگاری و نجات بشر از گرفتاری های دنیای پرتلاطم امروزی است.

سید مرتضی فاطمیان امام جمعه اقبالیه گفت: هرچه اعتقاد و باورهای مردم ضعیف تر شود ، گرفتاری های آنها هم بیشتر خواهد شد. وی افزود: بحث مواسات و همدلی مومنانه نشان داد برای کسانی که اعتقاد و ایمان واقعی دارند و خودشان را اصلاح کرده اند ، دادن مال و کمک به دیگران کار آسانی است ؛ اما آنهایی که هنوز باور ندارند و ایمان ضعیفی دارند ، کمک کردن و همدلی و مواسات به نیازمندان برایشان سخت است.

در ادامه جلسه شهریار پرهیزکاری ، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه ، ضمن بیان دستور جلسه با موضوع" پویش ایران همدل" در راستای مصوبه شورای فرهنگ عمومی تحت عنوان ارتقای فرهنگ تعاون و احسان در ماه محرم و صفر، محرومیت زدائی در ایام محرم را فرصتی برای دستگیری از ضعفا و نیازمندان دانست.

پرهیزکاری در خصوص برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه های اجرایی قابل توجهی را بیان کرد که در نهایت به تصویب اعضای شورا رسید.

شایان ذکر است تشکیل کارگروه فرهنگی هیأت های مذهبی و نظارت بر نحوه عزاداری دهه اول محرم در سالن جلسات شورای شهر و همچنین اطلاع رسانی عمومی در سطح شهر با مضامین عاشورایی و طرح کمک های مومنانه در ایام محرم و صفر در راستای ارتقای فرهنگ تعاون و احسان در ایام محرم به آسیب دیدگان ویروس کرونا، از مهمترین مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی شهر اقبالیه بود.

۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۳۰