اخبار

انزوای آمریکا در شورای امنیت، حاصل مقاومت مردم ایران بود/از ذخایر فرهنگی عاشورا و دفاع مقدس استفاده شود

انزوای آمریکا در شورای امنیت، حاصل مقاومت مردم ایران بود/از ذخایر فرهنگی عاشورا و دفاع مقدس استفاده شود
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 110 شورای فرهنگ عمومی با اشاره به شکست مفتضحانۀ آمریکا در جریان قطعنامۀ تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، سیلی محکمی بود که در نتیجۀ مقاومت مردم ایران متحمل شد و باید گفت این شکست، سرافکندگی و سرشکستگی بزرگی برای آمریکا در عرصۀ بین‌المللی بود.
آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعۀ  شهر قزوین،  در نشست 110 شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و نیز هفتۀ دولت و درپیش بودن هفتۀ دفاع مقدس عنوان کرد: ما امروز ایام مهمی را در پیش داریم و باید از ذخایر فرهنگی محرم و به تبع آن دفاع مقدس استفاده کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با اشاره به اینکه دهۀ نخست محرم باعنوان دهۀ امربه‌معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: انتخاب این دهه مستند به فرمایش امام(ع) است که در ماه رجب سال 60 هجری هنگام خروج از مدینه فرمودند برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی وصیت‌نامۀ امام حسین(ع) را که هنگام خروج از مدینه به برادرشان محمدحنفیه سپردند ، سرشار از مفاهیم فرهنگی و سیاسی خواند و افزود: امام در این وصیت‌نامه اعلام می‌کند که من برای ظلم و فساد و جاه‌طلبی و قدرت‌طلبی قیام نکردم، بلکه قیام کردم برای آنکه امت جدم رسول خدا(ص) را اصلاح کنم.

وی افزود: در واقع امام می‌خواهد این انحرافی را که در جامعه به‌وجود آمده است ، اصلاح و درست کند و می‌بینیم که با وجود شهادت مظلومانه همین اصلاح اتفاق می‌افتد و امروز دنیا حقیقت اسلام ناب را با نام امامت و اهل بیت رسول خدا می‌شناسد.

امام جمعۀ قزوین در ادامه به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و عنوان کرد: امام در این باره در قیام خود می‌فرماید که من عزم و اراده کردم تا امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: خداوند در قرآن در آیات نخست سورۀ نبا، از یک خبر بزرگ سخن می‌گوید و این نبا عظیم و خبر بزرگ ولایت است، یعنی طبق روایات بزرگ‌ترین معروف ولایت امیرالمؤمنین(ع) است و به تبع آن بزرگ‌ترین منکر مخالفت با این خبربزرگ است.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به درس‌های عاشورا برای همۀ قرون و اعصار، تصریح کرد: امام(ع) در روز عاشورا به لشکریان کوفی گفت شما برای این سخن حق را نمی‌شنوید چون شکم‌هایتان از حرام پر شده است و این تلنگر بزرگی برای همۀ انسان‌ها است.

وی افزود: اگر شخصی صلاحیت یک کاری را نداشته باشد، اما مسؤولیت آن را قبول کند، این مسؤولیت نابجا حرام به بار می‌آورد و شکم انسان را پراز حرام می‌کند و نتیجۀ آن نیز غیر از فتنه نخواهد بود، نتیجۀ آن در اعصار گذشته بنی‌امیه‌ای بودند که جنایت‌ها کردند و امروز هم نتیجۀ حرام، بنی ترامپ و بنی نتانیاهو هستند که در مقابل حق می ایستند و جنایت می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به وجود خطر تحریم و ضرورت روایت صحیح از ارزش‌ها و تاریخ عنوان کرد: مسائل ارزشمندی مانند محرم و فرهنگ عاشورایی، امامت و انقلاب اسلامی امروز در معرض خطر تحریف هستند و باید برای مقابلۀ با آن به‌صورت جدی اقدام کرد.

امام جمعۀ قزوین با اشاره به وقاحت بازماندگان دودمان منحوس پهلوی، عنوان کرد: تحریف در تاریخ و تلاش برای فراموش کردن جنایت پهلوی علیه مردم به جایی رسیده که امروز بیوۀ شاه معدوم و فرزند نحس او تلاش می‌کنند خود را مدافع حقوق و منافع مردم و مظلومان نشان دهند و برای مثال در موضوعاتی مانند مشکلات کارگران موضع‌گیری می‌کنند و اگر خدای ناکرده چنین دیدی در جامعه ایجاد شود، باید گفت جای جلاد و شهید و ظالم و مظلوم عوض شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: ما باید حقیقت و اصل مسائل مهمی مانند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برای مردم و جوانان بازگو کنیم و جلوی خط تحریم بایستیم و این مسائل به صورت بنیادین باید در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

نمایندۀ ولی فقیه در استان قزوین همچنین به شکست مفتضحانۀ آمریکا در سیاست خارجی و جلب حمایت اعضای شورای امنیت در دشمنی با ایران اشاره کرد و گفت: انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، سیلی محکمی بود که در نتیجۀ مقاومت مردم ایران متحمل شد و باید گفت این شکست، سرافکندگی و سرشکستگی بزرگی برای آمریکا در عرصۀ بین‌المللی بود.

وی در پایان گفت: این اتفاق نشانه ای از افول ایالات متحدۀ آمریکا بود که پیش‌تر نیز رهبر عزیز انقلاب اسلامی به آن اشاره کرده بودند. 
۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۳۱