اخبار

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران برگزار شد

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران برگزار شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از لزوم بازار فروش و شناسایی جامعه هدف برای فعالان صنعت مد و لباس خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران به دغدغه حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران به اوضاع نابسامان حوزه مد و لباس در جامعه اشاره کرد و گفت: نماینده رهبری در استان در خطبه اخیر نمازجمعه ساری برلزوم ساماندهی به حوزه پوشاک اسلامی تاکید کرده و خواستند برای بانوان به ویژه بانوان مذهبی و محجبه پوشاک اسلامی و موجه عرضه شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان های موفق در حوزه آموزش و تربیت دانش آموختگان در رشته طراحی لباس و پوشاک اسلامی است، افزود: متاسفانه به طراحان لباس اسلامی میدان داده نمی شود و این صاحبان فکر و ایده در بخش مد اسلامی ایرانی برای عرضه تولیدات خود با مشکل مواجه اند.
 
زارع با بیان اینکه بازار لباس این روز‌ها متعلق به لباس‌هایی با طراحی‌های غیر متعارف است، تاکید کرد : تلاش داریم پای مد و لباس اسلامی به بازار باز شود.
 
وی به فعالیت ۱۰ واحد دانشگاهی در حوزه آموزش مد و لباس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار فعال مد و لباس در این عرصه، در سطح استان فعالیت دارند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه ۱۰ موسسه مد و لباس با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سطح استان فعالیت می کنند، اظهار کرد: همچنین ۲۲ پرونده متقاضیان دریافت پروانه موسسه مد و لباس در دست بررسی برای صدور پروانه است.
 
وی با بیان اینکه انجمن مد و لباس استان درحال شکل گیری است و در مرحله ثبت اساسنامه و طی روند قانونی قرار دارد، گفت: در تمامی شهرستان های استان کارگروه های مد و لباس فعال هستند.
 
زارع با بیان اینکه سومین شعبه نمایندگی «ردای سنتی مکران» با هدف احیای سوزن دوزی و دوخت سنتی و بومی بعد از استان های سیستان و بلوچستان و قم به مازندران اعطا شده، اذعان کرد: با وجود صنایع نساجی و حضور کارشناسان مجرب و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، استان مازندران این پتانسیل را دارد تا قطب طراحی کشور باشد.

حضرت آیت الله محمدی لائینی ، نماینده محترم ولی فقیه و رییس شورای فرهنگ عمومی  مازندران :

ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در جلسه و تبریک اعیاد قربان و غدیر ، و همچنین از همه­ ی آنهایی که به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی در پشتیبانی فعالیت های فرهنگی ، اداراتی چون صدا و سیما ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همه اداراتی که در این دوره از زمان که در راستای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در مسائلی چون شیوع ویروس کرونا و برنامه های مناسبتی و خیرخواهانه چون کمک مومنانه زحمت می کشند تقدیر و تشکر کرد . رئیس شورای فرهنگ عمومی افزود ؛  بعضی از برنامه هایی که به صورت جمعی بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی برگزار شد و پیامدی را هم در پی داشته که مسئولان ذی ربط از برگزاری آن انتقاد کردند و این انتقاد انتقاد بجایی بود اما بعضی از اجتماعات همچون نماز جمعه که در طی سه هفته همرا با اجرای تمامی پروتکل بهداشتی بود و رضایت مسئولان و مردم را در بر داشته است می بایست متولیان امر از برگزار کنندگان این گونه اجتماعات و برنامه ها تقدیر  و حمایت را داشته باشند . امام جمعه شهرستان ساری در ادامه گفتند ؛ در مسئله مقابله با کرونا مردم فهیم ما همواره چون گذشته پای کار هستند و با تشکیل کارگاه های تولیدی برای تامین وسایل بهدشتی زحمت می کشند لذا برای حمایت و نظارت بر اینگونه کارگاهها باید وزارت بهداشت و وزارت صمت نقش نظارتی و حمایتی خود را ایفا کنند . ایشان در خاتمه بیان داشتند جوانان مستعد و خلاق ما به تولیدات و اختراعات کم نظیری  دست پیدا می کنند اختراعاتی که می تواند در مسائل بهداشتی ، علمی و صنعتی بسیار مفید برای جامعه باشد بنا براین باید از این  جوانان و اختراعاتشان حمایت کرد .   

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۲۹