اخبار

در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح شد تاکید امام جمعه بر برپایی مراسم عزاداری محرم با رعایت دستورات بهداشتی در دامغان

نحوه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء (ع) و چگونگی فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان بررسی و امام جمعه این شهر بر برپایی مراسم عزاداری ایام محرم با رعایت دستورات بهداشتی تاکید کرد

نحوه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء (ع) و چگونگی فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان بررسی و امام جمعه این شهر بر برپایی مراسم عزاداری ایام محرم با رعا

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان امام جمعه دامغان در نشست گفت: هیئت‌های مذهبی و مساجد در ایام ماه محرم مطابق با پروتکل‌های تعیین شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت نمایند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینیان با بیان اینکه باید فرهنگ‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت فعالیت هیئت‌های عزاداری قرار گیرد، گفت: مداحان و مسئولان هیئت‌ها باید در این مقوله فعال‌تر شوند. تا سلامت مردم دچار خطر نشود.

وی پیشنهاد داد: که خیمه‌های عزداری را در سطح شهر داشته باشیم در نقاط مختلف شهر در فضای باز  و با حفظ فاصله اجتماعی انجام شود. همچنین می‌توان با استفاده از الگوهایی که در مناسبات قبل استفاده شده است، در ساعاتی از روز به‌صورت جمعی زیارت عاشورا را قرائت کنند، پرچم عزای سیدالشهدا (ع) بر سر درِ منازل و ادارات نصب شود و در فضای حقیقی و مجازی خدماتی را در ماه محرم ارائه دهیم تا نهضت بزرگ عاشورا و بحث ولایت تضعیف نشود.

امام جمعه دامغان ادامه داد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری سیدالشهدا (ع) فرصت را از بیگانگان بگیرم محرم امسال با همه سختی‌ها و موانع پیش رو بر اساس سنت الهی برگزار خواهد شد اما به سبک دیگر برای همگرایی و اتحاد بیشتر باید در حوزه محتوا به یک همدلی واحد برسیم.

 شواری فرهنگ عمومی شهرستان دامغان ویژه عزاداری محرم و اعیاد قربان و غدیر با حضور روسأی ادارات و نهادهای عضو در تالار ابن سینا دانشگاه آزاد دامغان برگزار شد.

ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با برگزاری مراسم محرم و صفر و اعیاد قربان و غدیر، سازماندهی و نظارت فوق‌العاده بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اجرای برنامه ها  و تسهیل، ترغیب و تقویت اجرای مراسم‌ آئینی با توجه به حساسیت‌ و نگرانی‌های پیش آمده در ارتباط با بیماری کرونا از مباحث این نشست بود.

 دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی  استان سمنان |

۸ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵