اخبار

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در بابلسر برگزار شد

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در بابلسر برگزار شد
نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی شهر نقش مهمی در ارتباط متقابل مردم و مسیولین ایفا می کند از این طریق آحاد مردم در محل مصلی های نماز جمعه مسائل و مشکلاتشان را ، رو در رو با مسئولین در میان می گذارند

جناب آقای یوسفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرمحترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ضمن تسلیت  و تعزیت آخر ماه ذی القعده مصادف با شهادت نهمین اختر امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی ( ع ) و حلول ماه ذی الحجه و « روز ازدواج » ، به بیان اهمیت نماز عبادی سیاسی  جمعه پرداخت و اشاره کردند که رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه 1358 یعنی 41 سال پیش دستور پرپایی نماز جمعه را به امامت حضرت آیت الله طالقانی و متعاقب آن اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران ، به امامت ایشان اقامه گردید. قدر مسلم نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی شهر نقش مهمی در ارتباط متقابل مردم و مسیولین ایفا می کند و از این طریق آحاد مردم در محل مصلی های نماز جمعه مسائل و مشکلاتشان را ، رو در رو با مسئولین در میان می گذارند. وی ادامه داد ، با توجه به اهمیت نماز جمعه و در آستانه پنجم مردادماه ، و با مشورت امام جمعه محترم اولین دستور ، نکوداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در سال 1358 به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است و با همین موضوع جلسه را آغاز می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور امام جمعه و رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابلسر ضمن قدردانی از همراهی اعضای شورای فرهنگ عمومی و با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درزمان کرونا ، به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و اظهار داشتند: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر ، عمود خیمه انقلاب ، تقویت کننده جبهه فرهنگی انقلاب و لیله القدر نظام اسلامی است و مسئولین باید در نماز جمعه حضور پرشور تر داشته باشند. ایشان به اهمیت بزرگداشت ۵ مرداد اشاره کردند و گفتند: باید فضا شهری مناسب با این ایام صورت گیرد و مطالبی که از سوی امام و رهبری در خصوص اهمیت نماز جمعه بیان شده در شهر نصب شود. امام جمعه بابلسر با اشاره به تلاش افراد و گروههای متعدد برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس در گام نخست افزودند: تجلیل از مدافعان سلامت، خیرین و دست‌اندرکاران پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا در سطح شهرستان انجام شود. ایشان افزودند: گروه های جهادی و افراد مختلفی در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا و اجرای رزمایش کمک مومنانه به نیازمندان تلاش داشتند که در راستای ترویج فرهنگ علوی باید از این بزرگواران تقدیر و تشکر شود. حجت الاسلام قلی پور افزودند: یکی از عرصه های تجلی تعاون، احسان و نیکوکاری برپایی رزمایش کمک مومنانه است و با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال تحصیلی جدید، بسته های معیشتی، کمک‌های نقدی و لوازم التحریر به صورت تجمیعی تهیه و به صورت تجمیعی و با حفظ کرامت افراد در سطح شهرستان توزیع خواهد شد..

 حجت الاسلام والمسلمین شریف تبار امام جمعه و رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی بخش بهنمیر ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام محمد تقی ( ع ) اظهار داشتند: در اسلام سه اجتماع نماز جمعه ، نماز جماعت و حج  از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در تحکیم وحدت بین آحاد مردم تاثیر زیادی دارد. ایشان با اشاره به اهمیت حضور مدیران در نماز سیاسی عبادی جمعه گفت: حضور مدیران در نماز جمعه موجب دلگرمی عموم می شود و چنانچه مردم مشکلی داشته باشند ، نماز جمعه فرصت خوبی برای رفع مشکل آنها است. امام جمعه بهنمیر افزود: برپایی میز خدمت در ایام مختلف سال در نماز جمعه فرصت مناسبی برای خدمتگذاری به مومنان بوده  ؛که امیدواریم مورد توجه مدیران شهرستانی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آزادی کناری امام جمعه و رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی بخش رودبست و شهر هادی شهر با اشاره به جایگاه والای آیت الله روحانی نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه بابل اظهار داشتند: آیت الله روحانی جایگاه ویژه ای در بین مردم منطقه دارد و با توجه به جایگاه والای ایشان هیچ خیابانی در سطح شهرستان به نام آن روحانی فقید سعید نامگذاری نشده و این در حالی است که در شهرهای همجوار این موضوع رعایت شده است.  ایشان افزودند: متاسفانه بسیاری از خطابه ها و آثار ایشان از بین رفته و یا وجود ندارد و یکی از خواسته های مردم منطقه هادی شهر گردآوری آثار و بیانات این عالم وارسته است و در قبال این اقدام حاضر به سرمایه گذاری مادی نیز هستیم. امام جمعه هادی شهر ادامه داد: دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان بابلسر اقدامات مناسبی در راستای گردآوری آثار شهدا و نشر آن انجام داده و به خوبی میتواند این اتفاق مهم را به سرانجام برساند و امیدواریم این خواسته مردم منطقه و علما و روحانیت منطقه محقق شود.

جناب آقای حسن زاده فرماندار و نائب رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی با اشاره به فرا رسیدن پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند: روسای ادارات برنامه ریزی کنند و هر چند ماه یکبار برای پاسخگویی به مطالبات مردم در نمازجمعه حضور پیدا کنند و از ظرفیت‌های ائمه جمعه برای پیشبرد امور در منطقه بهره گیری شود. ایشان با تاکید بر فضاسازی شهری به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفتند: رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر رعایت این پروتکل ها در محیط اداری و اماکن عمومی افزایش یابد و مدیران ادارات، نهادها و دستگاههای اجرایی شهرستان موظف به اجرای پروتکل های بهداشتی در محیط اداری هستند در غیر این صورت بر اساس مصوبه ستاد کرونا به هیأت تخلفات اداری معرفی می‌شوند. فرماندار بابلسر ادامه داد: وضعیت کرونا در بابلسر مناسب نیست و برای مهار کرونا در سطح شهرستان درصد تهیه ماسک هستیم .

۵ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱