اخبار

صالحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور: راه‌حل بسیاری از مشکلات کشور را باید در دل دفاع مقدس جست‌وجو کرد

صالحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور: راه‌حل بسیاری از مشکلات کشور را باید در دل دفاع مقدس جست‌وجو کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبیین رویکردهای برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: امسال پس از انجام برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید پیامدسنجی را از سوی مخاطبین داشته باشیم و موضوعات ملموس را بررسی کنیم. در واقع باید مسائل روز جامعه را بررسی و سپس به دنبال راه‌حل آن در دل دفاع مقدس باشیم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه 744 شورای فرهنگ عمومی کشور با دستور جلسه «تبیین برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و نقش دستگاه‌ها در اجرای بهینه برنامه‌ها» برگزار شد.

 

در این جلسه سید عباس صالحی با اشاره به اینکه در برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید چندین رویکرد را مدنظر قرار داد، گفت: اولین رویکرد توجه به سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، امسال برای اولین‌بار است که ایشان در سالگرد دفاع مقدس حضور ندارند، بنابراین ارتباط بین دفاع مقدس و این شهید بسیار مهم است زیرا می‌توان روایت‌های کمتر دیده شده از جنگ را از زبان این شهید والامقام نشان داد.

وی ادامه داد: در وهله بعدی باید به حوزه فضای مجازی توجه ویژه‌ای شود، متاسفانه سال 99 تا پایان سال درگیر ویروس کرونا هستیم، به همین منظور باید پیوست فضای مجازی با دفاع مقدس را به خوبی برقرار کنیم، برگزاری رویدادهای گذشته تکراری و در عین حال با اثرگذاری پایین خواهد بود، پس باید از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد، بنابراین امسال صدا و سیما و فضای مجازی می‌توانند در نقش دو بال برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مشارکت همگانی با ویترین مردمی اتفاق مهمی است که نباید از آن غافل شد، در حوزه مشارکت همگانی مردم پای کار هستند، در این مرحله مردم باید حس کنند کار برای خود آنها است و نگاه از بالا به پایین وجود ندارد.

صالحی یادآور شد: رویکرد دیگر آشنا کردن نسل جدید با ارزش‌های دفاع مقدس است، طبیعتا نسل جدید جنگ را ندیده است و از این رو ممکن است تعبیرهای متناقضی از جنگ شنیده باشد بنابراین باید یک روایت درست و وجودی از جنگ را برای نسل جدید ارائه کنیم، در این روایت‌ها باید از انسان‌های دور از دسترسی صحبت کنیم که در مسیر تکاپوی کمال بودند، این انسان‌ها می‌توانند خط ارتباطی با جوانان باشند و هرچقدر این مناسبات را بیشتر برقرار کنیم نسل جوان بیشتر با زوایای جنگ و ارزش‌های آن آشنا می‌شود.

وی افزود: رویکرد دیگر در این دوره ارتباط بین گام دوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، در این دوره باید بین گام دوم انقلاب و دفاع مقدس یک حرکت جهشی را برقرار کرد، همچنین در موضوعات نباید محدود به تقویم‌ روزها بود و تنها براساس نامگذاری یک روز کار انجام داد بلکه باید در کل سال اتفاق موردنظر را به پیش برد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پس از انجام برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در طول سال99 باید یک پیامدسنجی را از سوی مخاطب داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید موضوعات ملموس را بررسی و سپس به سمت آن در دفاع مقدس برویم، در واقع باید مسائل روز جامعه را بررسی و سپس به دنبال راه‌حل آن در دل دفاع مقدس بود.

صالحی تصریح کرد: اگر بخواهیم به ذخایر 8 ساله دفاع مقدس رجوع کنیم یکی از موضوعات مهم خانواده است، اینکه مسائل خانواده امروز را چگونه می‌توان در دل دفاع مقدس بررسی کرد یک موضوع مهم است، بسیاری از طلاق‌های آشکار و خاموش با بررسی نقش خانواده در دفاع مقدس کاهش پیدا می‌کند، همچنین بررسی سبک زندگی و ازدواج‌ها در زمان جنگ می‌تواند حرف‌هایی با طعم جدید را به ما بچشاند.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از رویکردهایی که باید در این دوره به آن پرداخت موضوع سلامت است، قاعدتا تا آخر امسال درگیر بیماری کرونا خواهیم بود، در دوران جنگ یکی از اتفاقات مهم حمایت همه‌جانبه نظام سلامت از رزمندگان بود، امروز هم نظام سلامت تمام تلاش خود را برای بهبود مردم انجام می‌دهد، اما می‌توان با رجوع به دوران جنگ و بررسی اتفاقات مهم در نظام سلامت یک انرژی مضاعف را به کادر درمانی که خیلی تحت فشار است تزریق کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رویکرد دیگر در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اقتصاد است، شرایط اقتصادی امروز کشور باتوجه به بحران کرونا سخت شده است، پس می‌توان با رجوع به دفاع مقدس و بحران‌های آن روز تاب‌آوری امروز جامعه را بالا برد.

صالحی بیان کرد: آخرین رویکرد امسال باید موضوع تعاون اجتماعی باشد، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته در صحبت‌های خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تاکید کردند، در همین زمینه نیز می‌توان از دفاع مقدس و آموزه‌های آن به جامعه انرژی تازه‌ای بخشید، در دوران دفاع مقدس در تعاون اجتماعی اتفاقات خوبی رقم خورد که می‌توان از آن تجربه به خوبی استفاده کرد تا بتوانیم سال99 را هم به سلامت بگذرانیم.

وی در پایان گفت: ساختارهای مدیریتی باید براساس الگوهای مدیریتی زمان جنگ باشد، پس باید از زمان حال به زمان دفاع مقدس رجوع و از الگوهای موفق استفاده کنیم.

 

 هفتصد و چهل وچهار مین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور 7

 

‎اجرای سه هزار و 889 برنامه شاخص در چهلمین سالروز دفاع مقدس

در ادامه این نشست علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تشریح برنامه‌های این ستاد اظهار داشت: با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در واقع چهلمین سال پیروزی ملت ایران بر نظام سلطه بود که به نیابت صدام بعثی بر کشورمان تحمیل کرد، نیمه دوم سال 1398 تمهیداتی انجام و دستورالعملی برای اجرایی کردن آن صادر شد.

وی ادامه داد: عمده‌ترین هدف ما که در بحث گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دنبال می‌کنیم، مشارکت همه دستگاه‌‌ها در این مناسبت مهم است که خوشبختانه در همین راستا به یک بسیج عمومی و هماهنگی رسیده‌ایم. تببین دستاوردهای دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت، نشر و تبیین مفاهیم ارزش‌های دفاع مقدس و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، استفاده از ظرفیت‌های عمومی، فرهنگی و اجتماعی و معرفی دستاوردهای دفاع مقدس در بخش بین‌الملل به‌ویژه کشورهای مقاومت از جمله اهداف مورد نظر است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: برای نظام مند شدن فعالیت‌ها، مجموعه‌ای از سیاست‌ها تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شد که بحث تاثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های حوزه مقاومت، تاکید بر نقش و مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بهره‌مندی از مشارکت مردم به‌ویژه پیشکسوتان و جوانان در برنامه‌ریزی و اجرا، بهره‌ ‎ گیری از ظرفیت تمام سازمان‌ها و نهادهای کشوری و لشکری، توجه به کیفیت و اثربخشی و فراگیری برنامه‌ها و استفاده از شیوه‌های نوین و فضای مجازی مورد تاکید بوده است و تاکید داشته‌ایم از اسراف جلوگیری شود.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس از برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس خبر داد و افزود: همه دستگاه‌ها در این نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس را تببین خواهند کرد. همچنین ساختاری پیش‌بینی شده که شورای سیاست‌گذاری به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح راهبری کلی فعالیت‌ها را خواهند داشت و شورای دیگری با مسئولیت معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح و ستاد مرکزی با مسئولیت رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد با 28 کمیته فعالیت خود را ازا بتدای سال آغاز کرده است. در نیروهای مسلح، ارتش با نیروهای چهارگانه، سپاه پاسداران با نیروهای پنج گانه، وزارت دفاع، ناجا، مجموعه استان‌ها و شهرستان‌ها و در خارج کشور با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مجموع 505 ستاد مرتبط، فعالیت‌ها شکل گرفته است.

جعفری «ما قوی هستیم» را شعار محوری فعالیت‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: 28 کمیته ستادی در ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس شکل گرفته که همگی از نخبگان و پیشکسوتان بهره گرفته شده تا به همگرایی و برنامه‌ریزی کمک کنند. بازه زمانی برنامه‌های این ستاد از سوم خرداد99 تا پایان سال 99 در قالب 43 هفته خواهد بود. هر وزارت خانه ستاد ویژه‌ای ایجاد کرده و وزارت کشور نیز ابلاغیه‌ای را در این خصوص به استان‌ها ارسال کرده است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس از آماده‌سازی کتاب مجموعه فعالیت‌های ستادهای مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و افزود: خوشبختانه برنامه‌های بسیار ارزشمند و جذابی پیش‌بینی شده که در قالب 43 هفته اجرا خواهد شد. صدا و سیما در حوزه سیما حدود هزار ساعت برنامه، در حوزه صدا 900 ساعت و در استان‌ها 2 هزار و 356 ساعت برنامه متعدد پخش خواهد کرد. در امور مساجد، حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های متعدد برنامه‌های زیادی پیش‌بینی شده است. مجموعا 18 ستاد در نیروهای مسلح، 28 ستاد در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها، 31 ستاد در استان‌ها، 400 ستاد در شهرستان‌ها و 28 کمیته تخصصی مسئولیت راهبری این برنامه‌ها در کل کشور را برعهده دارند. در مجموع 1058 برنامه در مجموعه‌های لشکری، 478 برنامه در دستگاه‌های دولتی، 2 هزار و 321 برنامه شاخص در استان‌ها و مجموعا سه هزار و 889 برنامه شاخص را تا به امروز تدوین کرده‌ایم که در این ایام اجرا خواهد شد.

 

 هفتصد و چهل وچهار مین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور 1

 

باید از دفاع مقدس پاسخ پرسش‌ها و تگناها را دریافت کنیم

عماد افروغ رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با بیان اینکه جلوه‌هایی از دنیای آخرت در دفاع مقدس دیده شد بر لزوم مردمی شدن برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس صحنه عمل است، چیزی که درد امروز جامعه ما است.

وی معرفی الگوی مدیریتی دفاع مقدس را امری ضروری و متناسب با شرایط امروز کشور دانست و گفت: برنامه‌های تدوین شده چهلمین سالگرد دفاع مقدس همانند اکثر برنامه‌های جاری، وجه ایجابی دارد درحالی که می‌تواند سلبی‌تر نیز باشد چراکه ما موانع زیادی در دوران دفاع مقدس داشته‌ایم.

این فعال فرهنگی دفاع مقدس را از نقاط مثبت و تاریخی مردم ایران دانست و عنوان کرد: دفاع مقدس یک گنجینه است و باید پاسخ پرسش‌های امروز جامعه را از دفاع مقدس دریافت کنیم چراکه مساله‌ها و سختی‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی داریم که با الگوی دفاع مقدس می‌توانیم به پاسخ مناسب آن برسیم. باید در برنامه‌های این ایام به پرسش‌های نوینی برسیم تا از این گنجینه به پاسخ مناسب آن برسیم.

 

هفتصد و چهل وچهار مین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور 9

 

برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» برای تجلیل از خانواده شهدا

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اینکه احیای دفاع مقدس تنها احیای یک رخداد 8ساله نیست، گفت: احیای دفاع مقدس به نوعی احیای اخلاق، انسانیت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و ... است، بنابراین همه وظیفه دارند این رخداد را از زوایای مختلف احیا کنند.

وی ادامه داد: مردمی بودن برگزاری برنامه‌ها بسیار مهم است، به همین منظور ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» را راه‌اندازی کرده است، براساس این طرح هر سه‌شنبه در سراسر کشور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دیدار خانواده‌های معظم شهدا می‌روند تا یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه دارند.

 

‎از ظرفیت استان‌ها در برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس غفلت نکنیم

‎علیرضا احمدی فعال فرهنگی در ادامه این جلسه با بیان اینکه در برنامه‌های امسال ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ظرفیت استانی، شهرستان‌ها و حتی دهیاری‌ها غفلت شده است، گفت: در این حوزه ظرفیت خوبی نهفته است و می‌توانیم از این پتانسیل مردمی به خوبی بهره ببریم، اما در این ستاد شاهد استفاده از این ظرفیت نیستیم و این پتانسیل مغفول مانده است.

 

هفتصد و چهل وچهار مین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور 11

 

‎شهید وحید زمانی‌نیا به عنوان شهید شاخص ورزشکار چهلمین سالگرد دفاع مقدس

در ادامه این جلسه عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آمورپزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: این وزارتخانه ورزشکار شهید وحید زمانی‌نیا را که در حمله تروریستی به ماشین سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مقام شهادت نائل آمد را به عنوان شهید شاخص امسال معرفی کرده است، همچنین هر ورزشکار یک شهید را به عنوان الگو خود معرفی و در رویدادهای ورزشی یاد و خاطره آن شهید را زنده می‌کند.

وی افزود: جامعه ورزشی در ایام کرونا به یاری مردم عزیز کشورمان شتافتند تا باری دیگر فرهنگ پهلوانی را بسط و گسترش دهند.

‎حجت‌الاسلام تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: یکی از ایرادات بزرگ ما این است که در طول این چهل سال از شهدا الگوی مناسبی برای جامعه معرفی نکردیم، امروز یک سلبریتی در قامت یک الگو برای جامعه است اما شهدا این جایگاه را ند ارند زیرا ما در این راستا کم کاری کردیم، بنابراین باید در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به یان موضوع اهمیت داد و جوانان را با شهدا آشنا کرد.

در بخش دیگری از این جلسه عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی هنری بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: اولویت اول بسیج در سراسر کشور دفاع مقدس است، باتوجه به شرایط کشور در بحران کرونا باید بخش رسانه و فضای مجازی با ضریب بالاتری استفاده شود، از این رو از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستاریم به سمت نهضت تولید محتوا برود زیرا بسیاری از کارهای میدانی در این شرایط امکان‌پذیر نیست.

‎موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در بخشی از این جلسه با ذکر خاطراتی از موزه‌های جنگ در کشورهای استرالیا و روسیه گفت: دوران دفاع مقدس یک دوره روشن و تاریخی برای تاریخ بشریت است، امیدواریم امسال صدا و سیما با برنامه‌ریزی بروی جوانان به سمت شناساندن شهدا به قشر جوان جامعه باشد تا این قشر از جامعه بیش از پیش با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

هفتصد و چهل وچهار مین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور 6

 

پیوندنظام و مردم با دفاع مقدس ناگسستنی است

در بخش پایانی این جلسه سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در راستای برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: شورای سیاست‌گذاری ما متشکل از هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود؛ لذا دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که متشکل از اعضای بنیاد و 14 نفر از اعضای هیأت دولت است تدوین، تصویب و به بخش‌های لشکری و کشوری ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و 889 برنامه شاخص را با همکاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌های کشوری و لشکری در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کشور برگزار خواهیم کرد، افزود: برای اینکه مواجهه با شیوع ویروس کرونا تاثیر کمتری در اجرای برنامه‌ها داشته باشد، در اجرای آن‌ها از پیوست «فضای مجازی» نیز بهره خواهیم برد.

سردار کارگر افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شعار «ما قوی هستیم» را برای تمامی برنامه‌های خود در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزیده است، در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تعداد ۱۸ ستاد در سطح نیرو‌های مسلح و 28 ستاد در وزارتخانه‌ها و همچنین تعداد 31 ستاد استانی و 400 ستاد را در سطح شهرستان‌ها تشکیل داده‌ایم.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور ادامه داد: به‌طور کلی 505 ستاد را در حوزه برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را ایجاد کرده‌ایم که هر کدام بنا به ماموریت‌های در نظر گرفته شده فعالیت‌هایشان را دنبال می‌کنند.

وی در خصوص اهداف برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: یکی از اهداف ما تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت در قالب اقدامات موثر دستگاه‌های کشوری و لشکری است که به آن پرداخته خواهد شد.

سردار کارگر با تاکید بر نقش محوری مردم در دوران دفاع مقدس گفت: بهره‌مندی از مشارکت مردم به‌ویژه پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت فعال همه سازمان‌ها ادارات بخش‌های لشکری و کشوری و موسسات مردم‌نهاد از جمله سیاست‌های کلی برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیوند مردم، دولت و نظام را با دفاع مقدس ناگسستنی خواند و خاطرنشان کرد: رویکردی که بخواهد مردم را از دولت و نظام جدا ببیند، صحیح نیست، چراکه دولت و نظام برای خدمت‌رسانی به مردم و سازماندهی و ساماندهی امور تشکیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متراکم معمولا نتیجه و بازدهی خوبی ندارد، گفت: ما سعی کردیم تا در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌ها را به‌صورت غیر متراکم و در طول سال به‌طور مستمر برگزار کنیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه دفاع مقدس در حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران جاودانه خواهد ماند، بیان داشت: ما همواره تاکید کرده‌ایم که دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران با گرایشات فکری، مذهبی، سیاسی و فرهنگی مختلف است و تاکنون هیچ‌گاه اجازه ورود جناح بندی‌های سیاسی را به این عرصه نداده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه صداوسیما در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور پرچمدار بوده است، افزود: همه وزارتخانه‌ها دستگاه‌های دولتی و ارگان‌های لشکری در خدمت دفاع مقدس هستند و همواره در تعامل با ما بوده‌اند و ما نیز از هرگونه پیشنهاد و همکاری در این حوزه استقبال می‌کنیم.

سردار کارگر با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز مانند همه دستگاه‌ها و نهادها یک نهاد خدمتگزار به مردم است، عنوان کرد: این مجموعه در سال 1397 توانست پذیرای هفت میلیون نفر در سفرهای راهیان نور باشد که خود گویای مردمی بودن و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای برگزاری برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه اگرچه تشکیلات ساختاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر اساس ساختار نظامی تعریف شده است، گفت: در حوزه نشر و ترویج دفاع مقدس امروز بیشتر از اینکه بخواهیم با نیروهای مسلح کار داشته باشیم با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و دولتی سر و کار داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه مطالب و رهنمودهایی که در این نشست عنوان شد را جهت اجرا مورد بررسی قرار خواهیم داد، افزود: همچنین بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای شهری را در دستورکار قرار می دهیم.

سردار کارگر با اشاره به تعاملات مطلوب نهادهای مختلف با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما تاکنون به هر نهاد و ارگانی جهت نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس رجوع کردیم با استقبال مواجه شدیم؛ چراکه همه در حوزه دفاع مقدس خود را مسئول می‌دانند.

۲۸ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۴۷