اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 109 شورای فرهنگ عمومی استان : دفاع مقدس یک نوع سبک زندگی قرآنی بود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در نشست 109 شورای فرهنگ عمومی استان : دفاع مقدس یک نوع سبک زندگی قرآنی بود .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس به مثابه یک نوع سبک زندگی قرانی بود که باید آنرا برای الگوسازی به نسل جوان به خوبی تبیین کنیم.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در یکصد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ قرانی برگزار شد، با اشاره به ضرورت پاسداشت و زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: باید واژه دفاع مقدس را که امروز به دفاع از حرم تبدیل شده را برای نسل نو تبیین کنیم و به این قشر بگوییم که ما جنگ افروز نبودیم و برای ایستادگی از خود در مقابل تجاوز جنگ افروزان به دفاع و مقاومت پرداختیم.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است تا توفیقات نظام جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را تحریف کند،افزود: دشمن از موفقیت ما در جنگ هشت ساله و همچنین از پشتیبانی ما از مدافعان حرم و موفقیت رزمندگان دلیر اسلام در عراق و سوریه عصبانی و ناراحت هستند و به همین دللی سعی دارند تا با ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای خود دستاوردهای به دست آمده ما را کوچک شمرده و آنها را تحریف کنند.

امام جمعه قزوین با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر به سبک زندگی قرانی ،گفت: وقتی ما از این موضوع صحبت می کنیم باید بدانیم که دوران دفاع مقدس یک نوع زندگی سبک قرانی بود و تعاملات بین رزمندگان و نوع رفتار و اخلاقیات و روحیات آنها و ایثار و فداکاری شان در برابر دشمنان، برخوردشان با اسرای دشمن و همه مفاهیم آن دوران به نوعی توجه به قران و آموزه های آن بود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان و رفتار قرانی آنها با وجود کم کاری ما در ثبت و ضبط فعالیت ها و رشادت های آنان در دفاع مقدس تاثیرات خود را در جامعه گذاشته است.

آیت الله عابدینی اظهار داشت: ایستادگی مجاهدان پیش از انقلاب در برابر رژیم ستم شاهی و تلاش آنها برای پیروزی حق بر باطل را نیز باید نوعی از سبک زندگی قرانی بدانیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه باید به معنای واقعی کلمه اقامه کننده نماز باشیم،افزود: شهدا و در راس آنها افرادی همچون شهید سلیمانی ها به معنای واقعی نماز را در جامعه اقامه کردند و به عزت و اقتدار این مملکت افزودند.

وی با بیان اینکه هر خیر و برکتی در زندگی ما ناشی از توجه به قران و جلب رضایت پروردگار است،اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که هر جا به قران و دستورات آن توجه کرده ایم آثار و نتایج و برکات آنرا در زندگی فردی و اجتماعی دیده ایم و هر گاه نیز نسبت به آن کم توجه بوده ایم آسیب و خسارت دیده ایم.

امام جمعه قزوین با اشاره به ضرورت التزام عملی به قران از سوی مسلمانان، اظهار داشت: فردی که در خصوص قران صحبت می کند باید عامل به آن باشد نه اینکه فقط در خصوص آن صحبت کند اما نسبت به توصیه ها و دستورات آن بی توجه باشد که در این صورت خود قران این فرد را لعنت می کند.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: باید قران را کفه و ترازوی خود قرار دهیم و بسنجیم که چقدر اعمال و رفتار ما قرانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی،افزود: در گام اول مشغول تثبیت پایه های نظام بودیم اما اکنون وقت پرداختن به عمق سازی و زیباسازی نظام در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی هستیم و در همین راستا باید به حضور قران و عمل به دستورات آن در بعدهای مختلف زندگی به شکل ویژه توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در این دوره باید زیبایی ها و طعم شیرین زندگی دینی و قرانی را به جهانیان نشان دهیم.

 

۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۳