اخبار

شورای فرهنگ عمومی به مثابه پارلمان فرهنگی است

شورای فرهنگ عمومی به مثابه پارلمان فرهنگی است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در دیدار عصر روز گذشته وزیر و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون اول رییس جمهور گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور به مثابه مجلس و پارلمان فرهنگی است که شخصیت های حقیقی و حقوقی در آن حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی، سیدمحمدرضا موالی زاده با بیان این مطلب افزود: این شورا در استان ها، شهرها و برخی بخش ها هم تشکیل می شود و صرف نظر از شوراهای شهر و روستا، یکی از بزرگترین شبکه های گسترده کشور به شمار می آید.

وی در عین حال تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در شامل 10هزار عضو در سراسر کشور است و از سال 96 با حضور دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آسیب شناسی انجام و نقشه راهی تدوین شد که بر اساس آن 15 سرفصل کاری برای شورا مشخص شد.

موالی زاده ادامه داد: این سرفصل ها شامل گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و نشاط اجتماعی، آسیب های اجتماعی، دین و فرهنگ، خرد ورزی، روح ملی، ایثار و شهادت، جوانان، مصرف فرهنگی، محیط زیست، معماری و شهرسازی، فضای مجازی می شود که این سرفصل ها با هدف اتحاد در گفتمان سازی به استان ها هم ارسال و ابلاغ شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: امیدوارم این سرفصل ها رویکردی برای حل معضلات و بستر سازی برای کاهش مشکلات کشور باشد.

وی ادامه داد: جلسات این شورا هر دو هفته یکبار به صورت منظم برگزار می شود و موضوعات مورد بحث در آن بعد از تصویب به کارگروه مرتبط به آن که شامل سازمان های مختلف است، واگذار می شود.

موالی زاده با اشاره به رونمایی از 10 سند این شورا از سوی معاون اول رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این اسناد شامل ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه های ارتقای فرهنگی مراسم راهپیمایی اربعین، برنامه های فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی، برنامه ارتقای فرهنگ سلامت، برنامه های ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست، برنامه ترویج ورزش همگانی، ارتقای فرهنگ کار و مهارت آموزی، برنامه ارتقای فرهنگ توانمند سازی مددجویان، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و ارتقای فرهنگ وقف در کشور است.

۹ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱