اخبار

برپایی نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی بخش معلم کلایه

برپایی نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی بخش معلم کلایه
نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر معلم کلایه در روز شنبه 1399/03/10با 2 دستور جلسه برگزار گردید.

 محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر معلم‌کلایه بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در در دوره جدید مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیگیر بوده ایم این بوده است که شورای فرهنگ عمومی را در همه بخش ها و شهرها ی استان فعال و تقویت کنیم.

اسماعیلی گفت: فرهنگ یک بحث زیربنایی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه امور همچون سیاست و اقتصاد و ... در ذیل فرهنگ باید تعریف شوند و اینگونه نیست که فرهنگ در ذیل مسائل دیگر باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که همواره فرهنگ مظلوم بوده است یعنی شاید در سخنرانی‌ها شعارها ، گفتگوها و جلسات همواره صدای دادخواهی از فرهنگ بلند است ولی دریغ از اینکه نگاهمان در این حوزه نگاه اولویت داری باشد.

وی در این راستا افزود: برای توجه به حوزه فرهنگ می طلبد که در درجه اول همه مسئولین در کنار یکدیگر بتوانند حوزه فرهنگ را مدیریت کنند وتا در شرایط کنونی جامعه که کشور ما، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی مورد تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گرفته است، بتوانیم با یک برنامه ریزی دقیق و جامع در مقابل این تهاجم ایستادگی کنیم و البته خود نیز باید نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبادلات فرهنگی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان ساخت: تا زمانیکه ما بخواهیم در مقابل این تهاجم بیگانگان حالت انفعالی داشته باشیم مطمئناً توان مقاومت در مقابل ناتوی فرهنگی غرب را نخواهیم داشت.

وی در پایان اظهار داشت: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ۹ ماه گذشته با هماهنگی‌هایی که بااستاندار و آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین انجام دادیم، بنا را بر تقویت شورای فرهنگ عمومی در استان و همه بخش ها و شهرهای آن قرار دادیم و جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به صورت مستمربه ریاست آیت الله عابدینی و با حضور استاندار و همه اعضا در حال برگزاری است و در همه شهرستان‌های استان نیز به تدریج این جلسات در حال برگزاری است و سپس بنا را قرار دادیم تا در شهرها و بخش‌های مختلف استان نیز این شورا تشکیل شود.

۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷