اخبار

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال 99

برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال 99

برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال 99
نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال 99 و یک‌صد و هشتاد و نهمین جلسه این شورا روز چهارشنبه 21 خردادماه 1399 در پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدسه حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیه‌ها) با حضور اعضا محترم به ریاست حضرت آیت‌الله سعیدی امام برگزار شد.

برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال 99

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سال 99 و یک‌صد و هشتاد و نهمین جلسه این شورا روز چهارشنبه 21 خردادماه 1399 در پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدسه حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیه‌ها) با حضور اعضا محترم به ریاست حضرت آیت‌الله سعیدی امام برگزار شد. در این جلسه پیشنهادهای دبیرخانه برای برنامه‌های اجرایی در خصوص اقدامات فرهنگی ادارات و نهادها برای تحقق شعار سال «جهش تولید» به بحث گذاشته شد و مقرر شد ادارات مختلف بر اساس شرح وظایف خود برنامه‌های اجرایی خود را در این خصوص به دبیرخانه تحویل تا در جلسه بعد شورا بررسی شود.

یکی دیگر از مباحثی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی بحث و بررسی‌شده گزارش فعالیت‌های طرح مواسات و همدلی در ایام پیک بیماری کرونا بود است؛ که جلسه ضمن موافقت با ادامه این کار خواستار مستندسازی و تجربه نگاری طرح مواسات و همدلی و سامان‌دهی فعالیت‌های شبیه آن شد.

در ادامه جلسه موضوع فعالیت‌های فرهنگی و مشارکت و همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی متناسب با شرح وظایف خود در برگزاری کنگره شهدای قم موردبحث قرار گرفت و تصمیم گرفته شد ادارات و نهادهای فرهنگی بخشی از اعتبارات فرهنگی ملی و استانی خود را با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به این موضوع اختصاص داده و در ارائه آثار فرهنگی مرتبط همکاری لازم را داشته باشند. همین‌طور در خصوص پیگیری ساخت سریال شهید زین‌الدین که یکی از برنامه‌های صداوسیما برای کنگره شهدا محسوب می­شود، مقرر گردید ادارات و نهادهای دولتی مساعدت لازم را برای کمک به تهیه این سریال داشته باشند.

 در پایان جلسه معاونت فرهنگی آستانه مقدسه برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت را تشریح کرده  و مقرر شد به مناسبت دهه کرامت ادارات و نهادهای استانی در تولید و نشر آثار تبلیغی طرح­های آستانه مقدسه همکاری نمایند.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان قم

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قم |