اخبار

مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی آذربایجان غربی: مدیریت مساجد از سخت‌ترین مدیریت‌ها در حوزه فرهنگ است

مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی آذربایجان غربی: مدیریت مساجد از سخت‌ترین مدیریت‌ها در حوزه فرهنگ است

مدیرکل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی آذربایجان غربی: مدیریت مساجد از سخت‌ترین مدیریت‌ها در حوزه فرهنگ است
حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری گفت: باید در حوزه مدیریت مساجد، تیز بین باشیم چرا که مدیریت مساجد یکی از سخت ترین مدیریت های فرهنگی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی، «حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری» صبح 22 خرداد ماه در جلسه دیدار کتابداران در زمینه اوقات فراغت با مدیر کل کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، گفت: مساجد یکی از مهمترین اماکن فرهنگی و مذهبی در جامعه است که مدیریت خاص خود را می طلبد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه سلامت مردم محوری ترین‌ بحث امروز است، افزود: سلامت فقط جسمی و اجتماعی نیست، مهم ترین آن سلامت روح و روان است که مساجد می توانند متولی آن باشند.

 این مسئول اضافه کرد: اسباب تامین سلامت روحی و روانی مردم را کانون‌های مساجد تامین می کنند.

وی با اشاره به نقش برجسته کانون های مساجد در فرهنگسازی، تصریح کرد: به لحاظ نقش برجسته کانون های مساجد در تامین امنیت و سلامتی روانی اعضا کانون ها، نمیتوان تاثیر گذاری آنها را در تربیت نسل موفق و ولایی نادیده گرفت.

 خدایاری خاطرنشان کرد: مساجد تابلو درمانی ندارند ولی کارد کرد آن در زمینه التیام بیماری های روانی و سلامت روحی در جامعه بی بدیل است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مجرای تامین نیازهای روحی و روانی مردم علاوه بر روحانیت، کتابخانه‌ها و کتابداران مساجد هستند.

 وی با بیان اینکه کتابداران باید کتاب دان باشند، اضافه کرد: اینکه چه کتابی در اختیار خواننده قرار دهند همانند غذایی است که نباید مسموم و آلوده باشد تا روح و روان مخاطب را جلا دهد.

 ایشان ادامه داد: در روستاها گماردن یک کتابدار آگاه می‌تواند سطح فرهنگی آن جامعه را بالا ببرد.

حجت الاسلام خدایاری گفت: کلید توسعه در روستا ها از کانال روحانیت و مساجد می گذرد.

 گفتنی است، در پایان جلسه مدعوین به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با توسعه کتابخانه های مساجد ارائه دادند.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۵۴