اخبار

آداب و رسوم رایج در بین مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.

آداب و رسوم رایج در بین مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.
به گفته آیت الله «علی خاتمی» کارگروهی با حضورنخبگان و صاحبنظران اجتماعی به منظور ارائه برنامه تشکیل شود تا مردم بتوانند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به زندگی روزمره خود ادامه دهند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان؛امام جمعه زنجان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه این شورا سیاست گذاری است، گفت: اجرای این سیاست ها توسط دستگاه های مربوطه انجام شود.

 

آیت الله علی خاتمی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی و سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: به همین منظور 20مورد از نقاط مثبت ومنفی استان زنجان شناسایی شد و در این زمینه کار مطالعاتی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه مقرر بود پیوست فرهنگی استان تهیه شود، ادامه داد: فعالیت های فرهنگی زمانبر است از اینرو لازم است تا با برنامه پیش رفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان به شرایط پیش آمده از شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران اشاره کرد و گفت: این ویروس به عنوان تهدیدی برای جوامع مطرح است به همین منظور همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند می توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه بیماری همچنان وجود دارد و پیش بینی می شود ادامه دار باشد، گفت: متاسفانه بیماری برای مردم عادی شده و آن را جدی نمی گیرند از اینرو لازم است تا کارگروهی با حضورنخبگان و صاحبنظران اجتماعی تشکیل شود تا مردم بتوانند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به زندگی روزمره خود ادامه دهند.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بازگشایی مساجد و اقامه نماز جماعت در اماکن با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، تصریح کرد: برخی مناسبت ها و آداب و رسوم در بین مردم وجود دارد که بایستی با رعایت این پروتکل ها به جا آورده شود.

 

در ادامه فرماندار زنجان هم به تغییر سبک زندگی مردم با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این تغییرات بالاجبار ایجاد می شود از اینرو لازم است تا این تهدید را به  فرصتی تبدیل کرده و الگوهایی از سبک زندگی به مردم ارائه دهیم.

 

رضا عسگری با اشاره به اینکه برخی آداب و رسوم از جمله صله رحم به دلیل این ویروس دستخوش تغییراتی شده است، گفت: می توانیم با حضور نخبگان استان و تشکیل کارگروه های ویژه الگوهایی برای سبک زندگی مردم ارائه دهیم.

۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۳