اخبار

امام جمعه گناباد: رفع موانع جهش تولید نیازمند فرهنگ سازی است

امام جمعه گناباد: رفع موانع جهش تولید نیازمند فرهنگ سازی است
امام جمعه گناباد گفت: رفع موانع جهش تولید در این شهرستان نیازمند فرهنگ سازی و اهتمام بیشتر مسوولان ذیربط است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: باید با شناسایی و رفع موانع تولید رغبت فعالیت و سرمایه گذاری در کارآفرینان و سرمایه گذاران را افزایش داد

وی مهمترین آسیب‌های اجتماعی گناباد را بیکاری، اعتیاد، طلاق و دور شدن جوانان از فضاهای معنوی برشمرد و ادامه داد: استفاده نادرست از فضای مجازی بسترساز این آسیب‌هاست.

امام جمعه گناباد بر توجه بیشتر رسانه‌ها، مسوولان اجرایی و فعالان فرهنگی به آسیب شناسی و استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای آگاهی بخشی جامعه و کاهش و رفع تبعات این آسیب‌ها تاکید کرد.

فرماندار گناباد هم گفت: برخی اشخاص که تخصصی در موضوعات مختلف ندارند، به شیوه‌های گوناگون از جمله در فضای مجازی و در قالب بخش صدای مردم در مسائل اقتصادی و اجتماعی دخالت می‌کنند که این امر مشکلاتی به دنبال داشته است.

حامد قربانی افزود: تمام تلاش مسوولان و شورای تامین گناباد این بود که در شرایط شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی بزرگ مانند واحد تولید چینی این شهرستان که طی سنوات گذشته با سختی های فراوان راه‌اندازی شده بود، تعطیل نشود.

وی ادامه داد: با وجود اهتمام مسوولان مربوطه سرمایه‌گذار این واحد بزرگ تولیدی که برای بیش از یک هزار نفر اشتغال ایجاد کرده، به دلیل فشارها و دخالت‌های برخی افراد غیر متخصص مجبور به تعطیلی موقت واحد خود شد.

فرماندار گناباد گفت: این مساله موجب شد مبلغ ۴۰ میلیارد ریال که بایستی برای رونق اقتصادی گناباد هزینه شود، صرف پرداخت بیمه بیکاری کارگران این واحد گردد. 

رییس دادگستری گناباد نیز گفت: حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی باید مورد توجه بخش‌های ذیربط قرار گیرد و از همه ظرفیت‌های موجود در این ارتباط استفاده شود.

علیرضا محولاتی شناسایی مشاغل خانگی مستعد و واحدهای تولیدی خرد متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی منطقه را در توسعه و رونق اقتصادی گناباد مهم دانست. 

۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی |