اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیمرغ

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیمرغ
استقلال کشور در گرو تولید و خودکفایی و بی نیازی از اجانب است .

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در روز دوشنبه مورخ 29/2/99 با حضور اعضا در دفتر امام جمعه محترم برگزار شد.

  حضرت حجت الاسلام و المسلمین یوسفی امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه مبارک رمضان و بهره مندی از فیوضات معنوی این ماه عزیز در روزهای پایانی آن گفت : فلسفه ماه رمضان این است که یک بازنگری در خویشتن و نفس خویش داشته باشیم و از خداوند سبحان

 می خواهیم همه ما سرافراز و با عزت از این ماه خارج شویم . رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه به موضوع شعار انقلاب یعنی استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی اشاره نمود و افزود : استقلال کشور در گرو تولید و خودکفایی  و  بی نیازی از اجانب است . سستی و تنبلی باید از جامعه رخت ببندد . طرح و برنامه ریزی مسئولان ، خط و مشی دادن به مردم و پای کار آمدن همه مردم از جمله اقدامات مهمی است که در تحقق جهش تولید به آن نیاز است . امام  جمعه شهرستان در ادامه ضمن اشاره به همدلی و همکاری همه مسئولان و مردم در موضوع ویروس کرونا و طرح کمک مومنانه از همه افراد حقیقی و حقوقی که در رزمایش کمک مومنانه مشارکت داشتند تشکر نمود .

مهندس حبیب نژاد فرماندار شهرستان ضمن تاکید بر تلاش کارگزاران دولت بر اجرایی نمودن سیاست های جهش تولید و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری اظهار داشت : با توجه به اینکه این شهرستان یک درصد از سهم بری منابع اعتبارات استانی را دارد اما بالغ بر 60 میلیارد  تومان جذب منابع در سال گذشته داشتیم . همچنین اعتبارات ویژه ای از سوی بنیاد برکت در سال 98 در اختیار کارآفرینان و واحدهای تولیدی قرار گرفته و تلاش داریم امسال از سهم اعتبارات بیشتری از سوی بنیاد برکت در جهت تولید و اشتغال در این شهرستان بهره مند شویم .ایشان در ادامه ضمن تشکر از سپاه ، بسیج و  مجموعه همه عزیزانی که در طرح کمک مومنانه شهرستان مشارکت داشتند افزود : همراهی و همدلی و مشارکت در طرح کمک مومنانه ، ماه رمضان امسال را جلوه ای خاص و زیبا بخشید .

سرهنگ جمشیدی فرمانده سپاه ناحیه نیز گفت : در ده سال گذشته رهبر انقلاب تاکیدات زیادی بر مسایل اقتصادی و تولیدی در کشور داشته است چراکه استکبار جهانی با اعمال تحریم های ظالمانه در تلاش بودند تا فشار زیادی از نظر اقتصادی بر مردم وارد شود اما با لطف و عنایت الهی تاکنون این نقشه ها همگی نقش بر آب شده است و نظام سربلند از این تحریم ها بیرون آمد . ایشان در ادامه افزود : سپاه و بسیج سازندگی فعالیت های خوبی را در سال گذشته و امسال دارد . بحث محرومیت زدایی و اشتغال زایی از جمله اولویت های سپاه و بسیج سازندگی است که امسال هم این موضوع با قوت بیشتری دنبال میشود . در مباره با ویروس کرونا اقدامات خوب و سازنده ای از سوی سپاه و نیروهای بسیجی با همکاری همه عوامل و مجموعه شهرستان صورت گرفته و کارنامه قابل قبولی در این زمینه  داشته ایم . فرمانده سپاه افزود : حضرت آقا در نیمه شعبان فرمان طرح کمک مومنانه را صادر نمود اما مردم فهیم این شهرستان خیلی زودتر وارد عمل شدند و در شب نیمه شعبان اولین مرحله سبد معیشتی را بین خانواده های نیازمند توزیع نمودند که نشان از بصیرت بالای مردم دارد . بیش از 1800 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند شهرستان توزیع شد که نشان از بصیرت بالای مردم دارد . در مرحله دوم این رزمایش نیز در شب ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام انجام شد و قرار است مرحله سوم رزمایش نیز در شب های پایانی ماه مبارک رمضان انجام شود . با وجود اینکه ویروس کرونا ما را از هم فاصله انداخت اما با برگزاری این رزمایش دل های ما را بهم نزدیک کرد و جوان های پرشور عاشقانه و خالصانه پای کار و عمل آمدند .

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰