اخبار

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان: کتاب «دانستنی‌های زندگی» به زودی چاپ و مطالعه آن برای زوج‌های همدانی اجباری می‌شود

آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز شنبه در اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: در این کتاب سبک زندگی، چگونگی رفتار زوج‌ها در قبال یکدیگر و حفط حریم همسران تعریف شده است که زوج‌ها با مطالعه آن می توانند تا حدود زیادی با این مسائل آگاه شوند.

وی عنوان کرد: این کتاب در اختیار زوج‌های در آستانه عقد قرار می گیرد تا افراد پس از مطالعه این کتاب در آزمون مربوط به آن شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی خطبه عقد این افراد جاری شود.

طه محمدی اضافه کرد: در حال حاضر اولین عامل بروز طلاق در بین زوج‌های جوان آشنا نبودن به مسائل اولیه زندگی و چگونگی رفتار این افراد با یکدیگر است.

وی ادامه داد:چاپ کتابچه در قالب این موضوع از همه شیوه ها پسندیده تر بوده و با ترویج این فرهنگ در جامعه می توان آن را به سایر استان های کشور نیز بسط داد.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) نیز در این نشست با بیان اینکه گفتمان رهبری باید به عنوان گفتمان قالب سرمشق فعالیت های فرهنگی جامعه قرار بگیرد گفت: جای ترویج فرهنگ شهدا در جامعه ما خالی است.

سردار مظاهر مجیدی افزود:در خصوص بحث ماهواره باید یک کار زیر بنایی در استان انجام شود چرا که با همین آگاهی بخشی به مردم در رابطه با عواقب وجود ماهواره در منازل، شش هزار ماهواره توسط خود مردم تحویل داده شد.

وی عنوان کرد:در خصوص مسایل فرهنگی نباید جزیره ای عمل شود و همه دستگاه ها باید کامل کننده کار یکدیگر باشند.

هدف از برگزاری این جلسه معرفی کمیته های جدید و ابلاغ مسئولیت کمیته ها به دستگاه‌ها در راستای برنامه ریزی و عملیاتی کردن امور بود.

امسال با نظر رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، کمیته های تخصصی – مشورتی از شش کمیته به یازده کمیته به این شرح تغییر پیدا کرد: کمیته اصلاح الگوی مصرف با ریاست صدا و سیما، کمیته ازدواج آسان با ریاست اداره کل ورزش و جوانان، کمیته عفاف و حجاب با ریاست سپاه انصار الحسین(ع)، کمیته سبک زندگی با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، کمیته علمی و پژوهشی با ریاست دانشگاه بوعلی سینا، کمیته قانون‌گرائی با ریاست نیروی انتظامی استان همدان، کمیته ثبات و قوام خانواده با ریاست دادگستری استان همدان، کمیته اوقات فراغت با ریاست اداره کل آموزش و پرورش استان همدان، کمیته دین و معنویت با ریاست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، کمیته شعار سال با ریاست جهاد دانشگاهی استان همدان، کمیته ارتقاء جایگاه مساجد با ریاست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان.

۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶