اخبار

مداح و ذاکر حسینی و ابوالشهید، حاج ارشد نوری، آسمانی شد

مداح و ذاکر حسینی و ابوالشهید، حاج ارشد نوری، آسمانی شد
حاج ارشد نوری، از مداحان و ذاکران خوش نغمه و پاک نفس اردبیلی، آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.
اردبیل، استادحاج ارشد نوری، مداح برجسته اردبیلی و عندلیب خوش نغمه و صاحب سبک گلزار اهل بیت علیهم السلام پس از 60 ساعت خدمت و نوکری در آستان مقدس اهل بیت علیهم السلام، آسمانی شد و به فرزند شهیدش پیوست.
این ذاکر پاک نفس و پارسای اردبیلی که به عنوان رزمنده در هشت سال دفاع مقدس هم حضور داشت و همرزم فرزند شهیدش بود، آثار ارزشمندی را در ترویج فرهنگ اهل بیتی و زنده نگه داشتن عاشورای حسینی خلق کرده و با حضور در هیئت های مذهبی، محافل و مجالس اهل بیتی و حسینی و انقلابی در اردبیل و شهرهای مختلف ایران اسلامی، از محبوبیت خاصی در بین حسینیان شهر دارالارشاد اردبیل برخوردار بوده است و به پاس تکریم بیش از 60 سال نوکری در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) و خاندان رسول اعظم(ص)، در سال 1397 و همزمان با شب شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، سفیر حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، آیین نکوداشت این ذاکر و مداح خوش نام اردبیلی در مسجد محمدیه اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، هیئت های مذهبی و حسینیان اردبیل برگزار شد و مورد تکریم شورای فرهنگ عمومی استان، هیئت های مذهبی و حسینیان اردبیل قرار گرفت.
این مداح برجسته کشور که از محبوبیت خاصی در بین عاشقان و محبان اهل بیت علیهم السلام بویژه ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) برخوردار است، توفقیق داشته است تا ضمن حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، در راهپیمایی های انقلابی مردم اردبیل  و نیز محافل و مجالس بزرگداشت شهدا هم مداحی کند. حاج ارشد نوری از چهره های بارز وممتاز مکتب فاخرمرثیه خوانی اردبیل بود که 7 دهه از عمر با برکت خویش را در راه مقدس و نورانی شرح ونشر فضائل ومداحی ومرثیه خوانی خاندان عصمت وطهارت بویژه حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام صرف کرده است.
تاسیس وهدایت هیئت حضرت مسلم ابن عقیل علیه السلام اردبیل وتربیت دهها مداح،مرثیه خوان ،شاعر وادیب عاشورایی از جمله خدمات ارزشمند آن مرحوم است.
این مداح و ذاکر حسینی ازچهره های انقلابی بودوعلاوه بر مبارزه با حکومت ستم شاهی،بارها در جبهه های 8سال دفاع مقدس حاضر شده وبا صدای گرم خویش به رزمندگان اسلام روحیه داد، وی فرزند عزیز وگرانقدر خویش شهید داود نوری اردبیلی را تقدیم اسلام وانقلاب کرد.
این پیرغلام حسینی ، روز پنجشنبه پس از اذان مغرب وافطار در  81 سالگی به دیدار ارباب خویش حضرت سیدالشهدا علیه السلام شتافت.

مراسم تشییع مرحوم حاج ارشد نوری ازساعت 16 روز شنبه سوم خرداد از مقابل مسجد محمدیه اردبیل به سمت گلزار شهدای بهشت فاطمه این شهر برگزار می شود.

۳ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۲۷