اخبار

امام جمعه ارومیه:

متولیان فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف توجه داشته باشند

متولیان فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف توجه داشته باشند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواستار اهتمام جدی و هدفمند تمامی نهادها و دستگاه های فرهنگی استان به مقوله حجاب و عفاف شد.

به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی بنیاد عفاف و حجاب استان از آغاز فعالیت رسمی بنیاد عفاف و حجاب آذربایجان غربی خبر داد و اظهارکرد: موضوع عفت و حجاب جزو مهم‌ترین مسائلی است که در قرآن و احکام اسلامی توجه شده و تمامی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و ذیربط استان باید اهتمام جدی و هدفمند داشته باشند.

و گفت: جای تعجب دارد که برخی پس چهار دهه همچنان بر اختیاری بودن حجاب تاکید دارند! بر اساس احکام اسلامی این امر باطل است، در آیات قرآنی آمده که هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر حکم الهی و پیامبر اکرم (ص) ایستادگی کند و باید نسبت به عمل به این موضوعات توجه ویژه شود.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی و از مسائل ضروری دین مبین اسلام است گفت: حجاب و عفاف پدیده مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی ست و توجه به زمینه‌های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر رشد و ترویج آن شایسته و لازم است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه افزود: تمامی مسائل جامعه متأثر از عفاف و حجاب است و برای تحقق اهداف بنیاد عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ این مهم در جامعه تمامی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و ذیربط استان باید اهتمام جدی و هدفمند داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: متصدیان فرهنگی و اندیشمندان در زمینه حجاب و عفاف و موارد اسلامی و قرآنی باید موضع‌گیری مناسب داشته باشند و از ارائه اظهارات نامناسب در این زمینه پیشگیری کنند.

دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اهداف و برنامه‌های این بنیاد گفت: بنیاد عفاف و حجاب به عنوان یک تشکل مردمی در کنار دستگاه‌های فرهنگی آذربایجان غربی با هدف ترغیب و تشویق آحاد جامعه به رعایت حجاب و عفاف و نهادینه کردن اهداف این بنیاد در بین مردم تلاش خواهد کرد.

حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه این بنیاد از چندین سال گذشته در چند استان کشور فعالیت دارد افزود: با راه اندازی بنیاد عفاف و حجاب آذربایجان غربی و پس از ترسیم نقشه راه و برنامه ریزی لازم تصمیم داریم دفاتر نمایندگی آن را ابتدا در ۴ شهرستان پرجمعیت استان و سپس در کلیه شهرستان‌های آذربایجان غربی راه اندازی کنیم.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان |