اخبار

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان برگزار شد
نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری با رویکرد تخصص‌گرایی و برنامه‌ریزی برای رفع ‌مشکلات فرهنگی این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سرفصل‌های این نشست را تحقق شعار سال، رزمایش مواسات، تجلیل از سربازان سفیدپوش خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و موضوعات نشست‌های بعدی برگزاری شورای فرهنگ عمومی جیرفت را بررسی ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای برای پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد.

حسین اسحاقی همچنین به تدوین چشم‌انداز فرهنگی جنوب کرمان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: موضوع این چشم‌انداز در بهمن‌ماه سال گذشته به استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بر انجام فعالیت‌های پژوهشی برای شناخت و رفع مشکلات فرهنگی جنوب تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی در این بخش توسط دانشگاه جیرفت در حال انجام است.

وی نبود کتابخانه‌های مدرن را در جنوب کرمان یک ضعف عنوان کرد و گفت: در مجموع هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۱۲ کتابخانه وجود دارد که این تعداد به نسبت تعداد جمعیت همخوانی ندارد لذا با ایجاد فرهنگ‌سراها و برنامه‌ریزی ایجاد کتابخانه در این فرهنگ‌سراها دنبال برطرف کردن این مشکل هستیم.

اسحاقی از همکاری دو جانبه با اداره کل راه شهرسازی جنوب کرمان خبر داد و گفت: از محل طرح بازآفرینی شهری به دنبال ایجاد مراکز فرهنگی هستیم.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |