اخبار

اولین نشست شورای فرهنگ عمـومی بخش زارچ در سال 97

اولین نشست شورای فرهنگ عمـومی بخش زارچ در سال ۱۳۹۷ با موضوع راه های علمی و عملی جذب جوانان به مساجد برگزار شد.
اولین نشست شورای فرهنگ عمـومی بخش زارچ در سال 1397 با موضوع راه های علمی و عملی جذب جوانان به مساجد تشکیل شد.
در ابتدای نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود روحانی طباطبایی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش زارچ، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه مواردی از راه های جذب جوانان به مساجد را بیان نمود.
وی طراحی فضای مناسب و نظافت مسجد را مهم دانست و بر نقش هیئت امنا و ائمه جماعات در جذب جوانان به مساجد تاکید نمود و خواستار نظرخواهی از جوانان و مشارکت آنها در فعالیت های مرتبط با مسجد شد.
رضا رضایی شهردار زارچ با اشاره به اصل تأثیر ظاهر بر باطن خواستار توجه بیشتر به زیباسازی مساجد شد. وی ضمن بیان کارکردهای اصلی مساجد مانند عبادت، مشورت و حل اختلاف، اجرای مراسم عقد ازدواج، استراحتگاه مسافرین و… خواستار احیاء کارکردهای غیرفعال مساجد در راستای جذب حداکثری جوانان شد.
حجت الاسلام والمسلمین قانع رئیس نمایندگی تبلیغات اسلامی زارچ با اشاره به نقش مهم آموزش برای امامان جماعت بر برگزاری دوره های آموزشی برای آنها افزود: شناخت جوانان و ارتقاء قدرت جذب امامان جماعت باعث توجه بیشتر جوانان به مساجد می شود.
عباسعلی سرداری دبیر نشت خواستار توجه و ارتباط بیشتر ادارات بخش با کانون های فرهنگی هنری مساجد شد و از مسئولین ادارات حاضر درخواست نمود که در زمینه اجرای عملی راهکارها پیشقدم باشند و برنامه ها و جلسات قابل اجرا در مساجد را در مسجد برگزار نمایند.وی همچنین پیشنهاد نمود هر سال یکی از جلسات شورا در مسجد برگزار شود.
در ادامه محمدباقر ابوترابی عضو شورا با اشاره به اینکه از نظر علمی منابع بسیاری برای جذب افراد به مساجد داریم بر فعال شدن کارکردهای غیرفعال مساجد با در نظر گرفتن حرمت مساجد تاکید نمود. تقویت پایگاه های بسیج مساجد ، ارتباط بیشتر و قوی تر آموزش و پرورش با مساجد و تعیین هیئت امنا بصورت انتخاباتی و با حضور جوانان از دیگر راهکارها و پیشنهاداتی بود که وی در راستای جذب جوانان به مساجد ارائه نمود.
آقای آتش افروز رئیس اداره ورزش و جوانان توجه بر انجام کار پژوهشی در زمینه جذب جوانان به مساجد تاکید نمود. وی همچنین اخلاق و رفتار مسئولین و نمازگزاران مساجد در برخورد با جوانان را مهم دانست. تحمیلی نبودن امام جماعت، احیاء کارکردهای مختلف مساجد ، ارتقاء بهداشت مسجد و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی جوانان در مساجد از دیگر پیشنهادات وی برای جذب حداکثری جوانان به مساجد بود.
آقای فقیه فرمانده مرکز مقاومت بسیج زارچ خواستار ارتباط بیشتر امامان جماعت مساجد با مردم و جوانان شد. وی بر مسجد محوری در فعالیت ها تاکید نمود و با اشاره به اینکه فعالیت های بسیج در مساجد انجام خواهد شد از اجرای برنامه های آموزشی عرضی توجیهی برای امامان جماعت مساجد خبر داد.
وی همچنین خواستار تشکیل قرارگاه مسجد محوری در قالب هیئت های اندیشه ورز شد. برگزاری همایش ائمه جماعات ، فرماندهان پایگاه ها، مسئولین کانون های فرهنگی هنری و هیئت امنا مساجد از دیگر برنامه ای پیشنهادی وی برای جذب جوانان به مساجد بود.
۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸