اخبار

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی:

تبادل فرهنگی آری، ولی تسلیم در مقابل فرهنگ های دیگران هرگز

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر یکشنبه 6 دی ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با بیان اینکه «تبادل فرهنگی آری ، ولی تسلیم در مقابل فرهنگ های دیگران هرگز»، گفت: دولت تدبیر و امید در کنار اشاعه و ترویج بحث کتاب وکتابخوانی می بایست به سبب وجود مشکلات عدیده در جامعه، در زمینه مهندسی فرهنگی اقدام فوری و برنامه ریزی جدی داشته باشد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی تاکید کرد: کمیسیون عالی فرهنگی دولت با همکاری افراد ورزیده در برنامه ششم نیز عنایت بیشتری به سهم و نقش دولت، مردم ، حوزه های علمیه ، دانشگاه ها و سایر دستگاه های تاثیرگذار در امر فرهنگ داشته باشند.

وی با اشاره به نرخ 1،7 درصدی زاد و ولد و باروری در کشور گفت: دغدغه های شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با اظهارات مشاور رئیس جمهوری همسو است و در شرایطی که نرخ زاد و ولد و باروری در استان مرکزی باید 2،3 باشد ؛ این رقم طی 10 سال اخیر از 1،5 درصد فراتر نرفته است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: مهندسی فرهنگی دولت برای رفع مشکلات مبتلا به خانواده ها نیازمند یک قرارگاه برای کل کشور است، ضمن اینکه نهادهای ذیربط می بایست موظف به همکاری شوند و برای اجرای امور نیز باید اعتبارهای ضروری در بودجه پیش بینی شود، چرا که شوراهای فرهنگ عمومی قدرت آمره ای ندارند.

وی افزود: نقش صدا و سیما در ارائه آموزش ، انتقال مفاهیم و القای ایدئولوژی اسلامی برای افزایش آمار ازدواج ، تشکیل خانواده، رشد زاد و ولد ، فرهنگ عفاف ، کفاف و قناعت در جامعه نیز حائزاهمیت و تعیین کننده است.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵