اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی در سال 93

� تدوین راهکارهای فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذرماه سال گذشته از مباحث اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ؛ استاندار آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی با اشاره به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه شورای انقلاب فرهنگی گفت: تمام دستگاه ها و ادارات باید در تحقق منویات رهبری در مورد فرهنگ عمومی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند زیرا سخنان رهبری یک دستور و تکلیف است و همه ما باید در پیاده سازی این سخنان همت مضاعف داشته باشیم

سعادت فرهنگ عمومی را بستری مناسب برای حفظ و ارتقای وحدت و همدلی در جامعه و همچنین مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان در زمینه های مختلف بخصوص عرصه های فرهنگی عنوان نمود.

قربانعلی سعادت در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود: دشمن با انواع تلاش هایی که دارد می خواهد اقوام و مذاهب در مقابل هم قرار گیرند و همگرایی موجود بین اقوام و مذاهب پشتوانه عظیمی برای خنثی کردن این توطئه دشمنان است.

وی اضافه کرد: عمده هدف انجام فعالیت های فرهنگی ایجاد زمینه های تعلق خاطر نسبت به همدیگر است که در این زمینه آذربایجان غربی رنگین کمان وحدت اقوام و مذاهب است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: مسائل فرهنگی زیادی در جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که دستگاههای اجرایی باید گزارش تحقق این فرمایشات را ارائه دهند.

وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی نیز با توجه به نقش راهبردی که در زمینه فرهنگ استان دارد باید نسبت به عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری اقداماتی انجام دهد.

وی شورای فرهنگ عمومی را به عنوان قرارگاه مرکزی فرهنگ استان توصیف کرد و خواستار پرداختن جدی به مسائل فرهنگی منطقه در جلسات این شورا شد.

وی طرح مباحث فرهنگ با جنبه های کارشناسی را ضروری خواند و گفت: فرهنگ و مسایل فرهنگی باید دغدغه اعضای شورای فرهنگ عمومی باشد.

در این جلسه همچنین مدیران دستگاههای فرهنگی آذربایجان غربی به بیان دیدگاههای خود در خصوص مسائل فرهنگی استان پرداختند.

۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۴۸