اخبار

امام جمعه‌ی تبریز: غنی‌سازی و متنوع کردن برنامه‌های اوقات فراغت اولویت‌دارترین موضوع در حوزه‌ی فرهنگ عمومی استان است

نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه‌ی تبریز گفت: اوقات فراغت اولویت‌دارترین موضوع در حوزه‌ فرهنگ عمومی استان است و نهادهای فرهنگی باید اهتمام ویژه‌ای برای غنی‌سازی و متنوع کردن آن داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله “محسن مجتهدشبستری” در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” و لزوم پیروی از منویات ایشان جهت تحقق شعار سال، اظهار داشت: باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بسیج عمومی شکل گیرد و تمام نهادهای فرهنگی و متولیان این حوزه به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا همه اقشار جامعه از طرحهای اوقات فراغت بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به گستردگی هجمه‌ی فرهنگی دشمنان در عصر حاضر گفت: فرهنگ غرب بر اصالت لذت و آزادی مطلق و بی‌بند و باری استوار است، فرهنگی که هیچ خط قرمز و محدودیتی در آن وجود ندارد.
وی افزود: دشمنان از راه جنگ نرم و از طریق وسایل و ابزارهای فرهنگی و رسانه ای سعی دارند تا این فرهنگ را به جوامع دیگر تزریق کنند و در این میان هر ایرانی مسلمان و متعهدی مسوول است تا برای مقابله با فرهنگ مبتذل غربی وارد میدان شود.
آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: منشاء بسیاری از ناهنجاری ها و ناملایمات مسایل اجتماعی و فرهنگی است و لبه تیز بسیاری از هجمه های دشمنان به سمت جوانان و نوجوانان است و باید اجرای مناسب طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این هجمه‌ها را خنثی کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شورای فرهنگ عمومی استان باید برای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی براساس نیازهای استان برنامه‌ریزی جامعی نماید.
وی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت سال جاری باید تلاش شود تا برنامه های متنوع فرهنگی در راستای فرهنگ سازی اسلامی و ایرانی در سطح جامعه اجرا گردد
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶