اخبار

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز: بسیج ، تنها یک نهاد نظامی نیست بلکه یک فرهنگ غنی در همه بخشهای کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : بسیج یک فرهنگ است و بسیجیان در تمامی عرصه‌ها پیشرو بوده و همواره در صحنه حاضر هستند، در این هفته باید از ایثار و فداکاری بسیجیان تقدیر شود.

حجت الاسلام آل هاشم در پنجاه و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به فرارسیدن سالروز حادثه غمناک قطار تبریز – مشهد بیان کرد: روز پنجشنبه بدین منظور برنامه‌ای در وادی رحمت تدارک دیده شده و جا دارد مسئولان و مردم حضور پررنگی در این مراسم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خیل کمک رسانی مردم استان برای زلزله زدگان غرب کشور اشاره کرد و گفت: همت هلال احمر استان و سپاه عاشورا در امداد رسانی و سازندگی این مناطق قابل تقدیر است.

وی تأکید کرد: بازسازی تعدادی از روستاهای کرمانشاه بر عهده‌ی سپاه عاشوراست و از این رو شماره حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی، اظهار کرد: نیروی دریایی از همان ابتدای جنگ وارد عمل شده و پایانه‌های نفتی عراق را مورد هدف قرارداد که نیروی دریایی عراق تا پایان جنگ نتوانست سازماندهی و صلابت خود را بازیابد.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی به ویژه شهدای عملیات مروارید را گرامی داشت.

وی در پایان با اشاره به درخشش یکی از اساتید دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سطح بین المللی، گفت: یکی از اساتید این دانشگاه  به‌نام «شهرام رضاپور» به عنوان یکی از هفت دانشمند برتر جهان شناخته شده و ضرورت دارد در جلسه‌ی آینده شورای فرهنگ عمومی استان از وی تقدیر شود.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه تمسک به نقشه راه مقام معظم رهبری و حرکت بر محور اخلاق و معنویت را عناصر گسترش دهنده فرهنگ بسیج برشمرد و گفت: دستاورد های بسیج در تمامی حوزه ها موجب عصبانیت استکبار و دشمنی بد خواهان با نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

سردار کریمیان با استناد به گزارش مراکز پژوهش آمریکا در خصوص دستاوردهای بسیج تصریح کرد: این مراکز به استراتژیست های کلان جبهه غربی توصیه اکید در خصوص ممانعت از تشکیل نهادهای مشابه بسیج در کشورهای عراق و سوریه کرده بودند که به حول قوه الهی این خدعه آنها نیز ابتر ماند و با تشکیل حشد الشعبی عراق و دفاع وطنی در سوریه شر تکفیرها دفع شد.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه از افزایش اعتبارات فرهنگی این مجموعه از ۲ میلیارد ریال به ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

محمدرضا پور محمدی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در سال گذشته به همت مجموعه دانشگاه تبریز، افزود: در ۶ ماهه گذشته نیز حدود ۶۰۰ عنوان برنامه فرهنگی با مشارکت دانشجویان این دانشگاه برگزار شده است

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۵۶