اخبار

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید حساسیت اهل فرهنگ را نسبت به ارتقای فرهنگ عمومی افزایش دهیم

باید حساسیت اهل فرهنگ را نسبت به ارتقای فرهنگ عمومی افزایش دهیم.

رحیم شهرتی فر در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در شهرداری تبریز برگزار شد، تغییرات ملموس در حوزه‌های فرهنگی را یادآور شد و اظهار کرد: از نظر فرهنگی اقدامات و اثرگذاری‌های فراوانی را شاهد هستیم ولی دهها موضوع فرهنگی تغییر یافته را هم باید مورد توجه قرار داد.

وی تغییر علایق، مصرف گرایی، نوع لباس پوشیدن، لحن گفتار، رابطه پدر و فرزند، رابطه استاد و دانشجو را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید برای تغییرات فرهنگی جدید، پاسخ‌های جدید و به‌روز ارائه دهیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تغییر شیوه برگزاری مراسمات ١٦ آذر در دانشگاه‌های استان گفت: برخی از دانشجویان این روز را روزی برای برگزاری جشن تلقی می‌کنند و برنامه‌هایی را برگزار کردند که در شان دانشجو نبود، در این برنامه‌ها فلسفه ١٦ آذر که استکبار ستیزی و گرامیداشت شهادت تعدادی از دانشجویان انقلابی بود فراموش شد.

شهرتی فر خاطر نشان کرد: موضوعات فرهنگسازی و مردمی کردن مسائل باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چراکه باید میزان اثرگذاری فرهنگی را در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم

وی با تاکید بر اینکه باید حساسیت اهل فرهنگ را نسبت به ارتقای فرهنگ عمومی افزایش دهیم، گفت: خیرین می‌توانند توان حوزه فعالیت اجتماعی خود را در ارتقای فرهنگ عمومی هم به کار گیرند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید فرهنگ سازی شود که خیرین در حوزه اقدامات فرهنگی و اجتماعی در زمینه امثال اردوگاه جمع آوری، نگهداری و بازپروری معتادان هم مشارکت کنند اضافه کرد: هدایت نذورات مردم به سمت موضوعات فرهنگی و اجتماعی هم باید مورد توجه قرار گیرد

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۵۴