اخبار

شهردار تبریز اظهارکرد: بخش عمده‌ای از معضلات فرهنگی شهر، ریشه در ضعف آموزش‌های شهروندی دارد.

بخش عمده‌ای از معضلات فرهنگی شهر، ریشه در ضعف آموزش‌های شهروندی دارد.

ایرج شهین باهر در شورای فرهنگی عمومی استان گفت: تفاهم‌نامه اخیر شهرداری تبریز و اداره‌کل آموزش و‌پرورش استان، به همین منظور منعقد شده‌است و با اجرای این تفاهم‌نامه، برنامه‌های آموزش شهروندی به صورت مستمر و موثر در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم شهرداری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد:تاثیرگذاری شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان بارز است.

شهردار تبریز با تاکید براینکه هر سال برای تمام مقاطع تحصیلی کتاب ویژه آموزش فرهنگ شهروندی تدوین و منتشر می‌شود، اضافه کرد: ٢٤٠ مربی آموزش دیده آماده حضور در مدارس هستند که این تعداد مربی افزایش می‌یابد چراکه بیش از ٣٥٠ هزار دانش آموز در تبریز مخاطب آموزش‌های شهروندی هستند.

وی با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت شهر را جمعیت دانش آموزان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: همین دانش آموزان آموزش‌ها را به خانواده‌ها انتقال می‌دهند و باید آموزش فرهنگ شهروندی و… را از پایه و ریشه آغاز کرده و مقاومت شهروندان را در برابر انحرافات بالا ببریم.

شهردار تبریز ادامه داد: در سال جاری، ١٦٠ جشنواره تابستانی توسط شهرداری تبریز برگزار شده‌ و همزمان با شب یلدا نیز جشنواره زمستانی تبریز آغاز شده‌است.

شهین باهر با اشاره به گرمخانه های شهرداری تبریز یادآور شد: پنج گرمخانه توسط شهرداری تبریزراه اندازی شده که ظرفیت قابل‌توجهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است وراه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد و مهارت‌آموزشی شهرداری تبریز، از خدمات مهم شهرداری تبریز در کاهش بزه‌های اجتماعی و ارتقای امنیت عمومی شهر است.

وی اظهار کرد: ٢٢ فرهنگسرا، ١ بوستان قرآن، ٣٢ کتابخانه، ١٧ خانه سلامت، ٧ پارک بانوان، ٧ مرکز گردشگری، ٧ موزه تاریخی، ٣١ سالن ورزشی و ٢٤ مسجد شبانه‌روزی، از قابلیت‌های عمده شهرداری تبریز در حوزه‌های فرهنگی است.

وی همچنین گفت: برنامه‌های تعلیمی، همایش‌ها، نمایشگاه‌های تخصصی، جشنواره‌های هنری و کارگاه‌های مهارت اجتماعی، بخش ثابت رویکردهای فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز از برگزاری دو هزار و ٣٣٧ برنامه فرهنگی توسط شهرداری تبریز خبرداد و گفت: از آغاز سال جاری دو هزار و ٣٣٧ برنامه فرهنگی توسط شهرداری تبریز برگزار شده است که این برنامه ها ، ٨١٢ هزار نفر مخاطب داشته‌است.

شهین باهر اظهار کرد: شهرداری تبریز از بین ۲۹ دستگاه اجرایی استان، رتبه نخست غنی‌سازی اوقات فراغت را از آن خود کرده‌‌‌است.

وی همچنین گفت: استقبال ١ میلیون‌ شهروند از برنامه‌های تجمعی شهرداری تبریز، نشان‌دهنده تاثیرگذاری نهاد در حوزه‌های نرم‌افزاری است.

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۴۷