اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: آذربایجان و تبریز همواره طلایه دار دین، فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است

سیدعباس صالحی از توجه ویژه امام جمعه تبریز نسبت به اهالی فرهنگ و هنر تقدیر کرد و گفت: آذربایجان و تبریز همواره طلایه دار دین، فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است، هم در حوزه دینی و هم حوزه فرهنگی و هنری ترکیب سه گانه ای را در طول این چند سده در این استان مشاهده می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اینکه چگونه دین، ملیت، مذهب و قومیت با یکدیگر ترکیبی با تعلقات عمیق دینی به وجود آورده، قابل توجه است و در حقیقت لایه های فرهنگی آذربایجان در طول تاریخ نشان داده که مردمان این خطه، دین‌مدار، هنردوست، هنرمند و فرهنگی بوده و هستند.

صالحی ادامه داد: در آذربایجان همواره این ترکیب نه تنها تعارضی با یکدیگر نداشته، بلکه مکمل یکدیگر شده اند که آن نیز نشأت گرفته از اندیشه بزرگان و علمای دینی آذربایجان و هدایت آنان بوده است؛ چراکه علمای دینی این دیار در حوزه های مختلف همواره طلایه دار بوده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه های مختلفی را تحت مسئولیت خود دارد، گفت: در حوزه‌ دینی بیش از ٢٠ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور فعال است که از این تعداد بیش از هزار کانون در استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند و این امر نشان از دین‌محوری و ارزشمداری مردمان این خطه دارد.

صالحی با بیان این‌که تلاش داریم نگاه هم‌افزایانه و سازمانی در عرصه فعالیت های دینی و قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم، گفت: در این راستا مؤسسات مردمی قرآنی با انسجام و هماهنگی حداکثری نسبت به گذشته فعال شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که امسال در بودجه توجه ویژه‌ای به رفع موازی کاری های فرهنگی شده است، گفت: کانون های مساجد، معاونت قرآن و عترت، اوقاف و امور خیریه و سازمان حج و زیارت با هماهنگی حداکثری در کنار یکدیگر فعال هستند، ضمن این‌که دیگر حوزه های وزارتخانه نیز مبنای فعالیت خود را بر مسائل دینی و قوانین جاری کشور قرار داده اند.

وی با بیان این‌که همه ابعاد زندگی بشر با فرهنگ گره خورده است، تصریح کرد: فرهنگ همه اجزای اجتماعی را در بر می گیرد، با این وصف نباید مسأله پیوست فرهنگی در مرحله اجرا با مشکل همراه باشد و انتظار داریم فرصت های حوزه فرهنگ دقیق‌تر و جامع تر مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین آغاز رویداد تبریز ٢٠١٨ و دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به تبریز سفر کرده است

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۴۰