اخبار

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در دیدار با صالحی: مسأله فرهنگ در اولویت کاری تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گیرد

مسأله فرهنگ در اولویت کاری تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی برخوردهای سخت افزاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه ارزیابی می کنند، ازاین رو تمام توجه خود را در حوزه فرهنگی متمرکز کرده و تمام تلاش خود را برای تهاجم فرهنگی علیه این نظام به کار گرفته اند.

وی گفت: تمامی اقدامات نهادها و سازمانهای مختلف باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، حتی اگر ماهیت برخی وزارتخانه ها فرهنگی نباشد، باز هم انتظار داریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات هیأت دولت برای هماهنگی میان دستگاه ها و وزارتخانه ها در خصوص این مسأله تاکید داشته باشند.

امام جمعه تبریز، با تقدیر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اجرای برنامه های غنی فرهنگی و هنری ادامه داد: متأسفانه موازی کاری های فرهنگی معضلی برای نتیجه‌بخشی در این عرصه شده و عجیب است که دستگاه های متولی فرهنگ در کشور هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارند.

آل‌هاشم، با اشاره به تجلیل از فعالان فرهنگی، قرآنی و ادبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز گفت: خوشبختانه این رویه مورد توجه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان بوده و شاهد استقبال آحاد مردم از این روند هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت منظم و کاربردی در سراسر آذربایجان شرقی پیگیری و برگزار می شود، گفت: مسائل و موضوعاتی که در جلسات این شورا مطرح است، همه مبتلابه و موضوع روز منطقه بوده و سعی داریم در راستای رفع چالش های فرهنگی استان قدم برداریم.

گفتنی است سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین آغاز رویداد تبریز ٢٠١٨ و دیدار با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به تبریز سفر کرده است

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸