اخبار

از ظرفیت‌های هنری برای اعتلای فرهنگ دینی بهره گرفته شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: از ظرفیت‌های هنری برای اعتلای فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به دنبال سیاست‌گذاری کلان فرهنگی در استان است.

وی با بیان این‌که ارایه تصویری معکوس از ارزش های انقلاب در برخی از آثار هنری را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس باید اشراف و نظارت بیشتری در تولید آثار هنری صورت گیرد، ضمن این‌که ضرورت اعتلای روزافزون بخش های مختلف هنری باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در ادامه بر شناخت مرزهای صحیح هنر، بهره‌مندی از ظرفیت‌های هنری برای اعتلای فرهنگ دینی، جلوگیری از ورود هنر به سیاست، توجه به جایگاه حقیقی هنر، رفع مشکلات مربوط به اقتصاد هنر، جلوگیری از انحراف جوانان و اجرای جذاب و عمیق کارهای هنری تأکید کرد.

وی با بیان این‌که باید هنر در خدمت ارزش های اسلامی باشد، گفت: مقوله‌‌ی هنر باید توسط متولیان و مسوولین این عرصه ساماندهی شود.

وی همچنین با اشاره به مسائل اخیر کشور، افزود: از کلیه کسانی که در راستای تأمین امنیت و آرامش در شهرهای مختلف استان تلاش شبانه روزی داشتند، تقدیر می کنیم، در حالی که تمام شبکه های معاند نظام دیروز چشم امید به آذربایجان و تبریز دوخته بودند،‌مردم آذربایجان بابصیرت از این مقطع گذر کردند.

همچنین مجید حدابخش، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که فرهنگ زیربنای توسعه در دیگر عرصه‌ها است، اظهار داشت: رفتار مسؤولان در عرصه فرهنگ به مراتب اثرگذارتر از گفتار است، چنانکه وقتی مردم، مسؤلی یا امام جمعه شهرشان را در میان خود می بینند، اثرات ماندگار فرهنگی به جا می ماند.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در سخنانی از برگزاری ٨٧ جلسه شورای فرهنگ عمومی در سراسر استان با ١٩١ دستور جلسه و با بیش از ٤٠٠ مصوبه خبر داد و گفت: بررسی موضوعات فرهنگی استان، انسجام بخشی به اقدامات فرهنگی و تعیین اولویت های استانی در اولویت کاری شورا قرار دارد.

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۹:۰۸