اخبار

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بیشتری بر اجراهای موسیقی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بیشتری بر اجراهای موسیقی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدعلی آل هاشم در شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در محل صداوسیمای استان برگزار شد، به موضوع برخی مسائل مرتبط با اجرای موسیقی زنده در اماکن و رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: برخی افراد برای اجرای موسیقی از ارشاد مجوز می‌گیرند اما در زمان اجرا چیزی غیر از موسیقی مجوزدار را اجرا می‌کنند که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نظارت بیشتری به این اجراها داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌ تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد، مخالفتی ندارم اما نباید کار غیرقانونی انجام گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اهل مقررات هستم ابراز داشت: سخت نمی‌گیریم ولی اجازه سوء استفاده را هم نمی‌دهم. همه‌ی فعالیت‌ها در استان باید مبتنی بر قانون انجام گیرد.

وی با اشار ه به اهمیت مسائل فرهنگی کشور و استان اظهار کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برهه‌ی حساس کنونی، تبیین مستدل کارآمدی نظام دینی و دستاوردهای نهضت اسلامی، مستلزم برنامه ریزی جامع و فراگیر با همکاری همه مردم، نهادها و ارگان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه شورای سیاستگذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان باید تشکیل شود افزود: این برنامه‌ها باید با شعار “افتخار به گذشته و امید به آینده” برگزار شود  اما این ستاد نباید محدود به ایام خاص شود و جدای از ستاد دهه فجر نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، به همزمانی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با ایام شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: با توجه به قداست این ایام باید مراسم باشکوه و در شأن شیعه و مردم آذربایجان برگزار شود و این نیازمند تدبیر شایسته و همراهی نهادهای مختلف است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی طرح موضوع ارائه افطاری‌ها از جیب بیت المال در نمازجمعه را یادآور شد و گفت: از بیت المال نمی‌توان دیگران را میهمان کرد ولی بهزیستی و کمیته امداد که به ایتام و… اطعام می‌کنند، اشکال ندارد ولی غیر از این باشد، این حرام است.

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۴۴